  • Data: 2009-07-02 19:22:20
    Temat: Re: Po co właściwie karta kredytowa?
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Chmielewski pisze:
    > Zwykla karta platnicza tu nie ustepuje.

    Ustępuje, pisałem o tym niżej.

    > Czy faktycznie?
    > Znajomy wypozyczyl w Meksyku auto, uzywajac do tego wlasnie karty
    > kredytowej.
    > Kreatywni Meksykanie nie zalowali sobie, i w krotkim czasie stal sie
    > biedniejszy o ok. 4000 euro.
    > Przepycha sie z bankiem o pieniadze juz okolo miesiaca (ktory to bank
    > postanowil splacic braki na koncie karty srodkami ze zwyklego konta),
    > pewnie dostanie wszystko z powrotem, ale czy to mozna nazwac wygoda i
    > bezpieczenstwem?

    Znajomy ma pecha. Jak ja miałem fraud na KK to kwota została zdjęta "od
    ręki" i nic mnie to nie kosztowało. Rozpatrzenie reklamacji zajęło w
    sumie dużo czasu ale w tym czasie zablokowane były jedynie środki banku,
    a nie moje.

    > Zaleta karty kredytowej: "masz ubezpieczenie od nieuprawnionego uzycia
    > karty kredytowej". Piekne ;)
    > Tak jakby zaleta samochodu bylo to, ze mozna go ubezpieczyc.

    Bzdura. Jakąś kartę mieć musisz (założenie : nie jesteś Jarosławem
    Kaczyńskim i posiadasz konto w banku, z którego korzystasz). Debetowa
    nie ma żadnych ubezpieczeń. Kredytowa ma bezpłatne ubezpieczenia.
    Pytanie z gatunku trudnych : co jest w takim przypadku lepsze ?

    > Niekoniecznie.

    Ale co niekoniecznie? Że debetówka nie ma takiej funkcjonalności jak
    kredytówka i nie zapłacisz nią na odległość ?

    --
    Mithos