    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Date: Fri, 11 Nov 2011 11:25:15 +0100

    root wrote:

    > W dyskusjach z wiekszoscia tu obecnych (i z Toba) nauczylem sie jednegO:
    > nikomu nie chodzi o rozwiazanie problemu ale tylko o popisywanie sie
    > elokwencją.

    W tej sytuacji, którą obserwujemy wszyscy dobrze wiedzą co trzeba zrobić i
    wszyscy to robią w wymiarze własnego gospodarstwa. Jeżeli masz kredyt, który
    zaciągnąłeś na wesele syna wtedy gdy miałeś dobrze płatną pracę, a teraz tę
    pracę straciłeś to co robisz? Żyjesz na poprzednim poziomie i dalej się
    zadłużasz? Ja ograniczam wszystkie wydatki poza życiowo niezbędnymi. A ty?
    Gwałtownie szukam dochodów. Próbuje coś spieniężyć by pozbyć się długu i
    odsetek. A ty co robisz? Dalej żyjesz jakby się nic nie stało? Oczywiście
    każdy wie co trzeba robić gdy ma się dług i zmienią się okoliczności na
    takie, że dług jest trudny do spłaty. Politycy europejscy i polscy też to
    wiedzą tylko nie chcą tego zrobić bo jakby wyglądał komunikat w telewizji,
    ze trzeba zrezygnować z części transferów socjalnych albo, że trzeba
    sprzedać jakieś przedsiębiorstwo państwowe i zapłacić za obiad, który się
    już dawno wysrało. Więc wszyscy w koło opowiadają skąd dalej pożyczać. Nikt
    jednak nie zaczyna od tego, że żeby spłacać długi to trzeba przestać wydawać
    więcej niż się zarabia. Wszyscy dalej szukają rozwiązań jak spłacić długi
    wydając więcej niż się zarabia. I tak są zacietrzewieni w tych
    poszukiwaniach, ze nazywają to zdrowym myśleniem. Dalej szukają perpetuum
    mobile i spotykają się na bardzo ważnych szczytach gdzie szczytują
    intelektualnie w rozwiązaniach jak spłacić długi ciągle wydając więcej niż
    się zarabia.

    Czyli według mnie problem jest banalny i rozwiązany dawno oraz rozwiązywany
    ciągle przez miliony gospodarstw na ziemi.

    Ty jednak, jako zdrowo myślący człowiek, szukaj rozwiązań jak spłacać długi
    ciągle je powiększając.