  • Data: 2012-03-06 14:03:09
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-03-06, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Swoim. Bank ma tylko wpis na hipotekę. Ale mieszkanie jest moją
    > własnością - mogę je np. podarować żonie, matce, córce, kochance, bez
    > pytania się banku o zgodę (fakt - będą obciążone hipoteką).

    Wiesz na tej zasadzie, to w wynajmowanym mieszkaniu też może
    przebywać żona, matka, córka, kochanka i niespecjalnie właściciel
    musi wyrażać zgodę. Co więcej, prawo jest skonstruowane tak, ze nawet
    bezumownie można korzystać z mieszkania i nikt Cię wyrzucić
    nie może (było o tym sporo artykułów w gazetach).

    Twoje to będzie jak spłacisz. Dopóki nie spłacisz
    to ryzykujesz jego utratę na skutek licytacji komorniczych.

    A jedyne co "masz" ponad najem, to fakt że możesz sobie wszystko
    wewnątrz rozpierdolić (w granicach tego co wolno rozpierdolić
    bez naruszania konstrukcji / zgody architekta, czy kogo tam)
    i nie musisz przywracać do stanu pierwotnego. I wróć: ja
    w sumie też mogę i przywrócić nie muszę, tylko co najwyżej
    narażam się na cywilne roszczenia i sąd przez kilka lat.
    Banki przy tym działają dużo sprawniej. :)

    Ja zamiast tego (i dużo niższym kosztem) mogę się po prostu
    przeprowadzić do innego lokalu, bardziej mi w danym momencie
    odpowiadającego.

    > Przypomniały mi się moje przeboje z założeniem działalności
    > gospodarczej, kiedy jeszcze wynajmowałem.

    Czytaj: Twoja nieznajomość prawa :)

    > Przez 2 lata musiałem utrzymywać fikcję zamieszkania na stałe w mieście
    > rodzinnym, bo wszyscy kolejni wynajmujący (i potencjalni wynajmujący)
    > nie chcieli się zgodzić na prowadzenie DG w wynajmowanym mieszkaniu.

    No widzisz. A ja przez 5 lat, kilku wynajmujących i jakoś nie miałem
    tego problemu. Magia jakaś. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl