  • Data: 2012-03-06 22:21:41
    Temat: Re: Prasówka: nadregulacja KNF wg "Rzepy"
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > Czyli wg Twoich wyliczeń - po dwudziestu latach, Ty masz jeszcze
    > przed sobą 10 lat spłacania swojego 20-letniego (i przynajmniej
    > jeden remont za sobą), a ja za gotówkę kupuję swoje. Nowe.
    >
    > A realniej patrząc, to pieniądze się inwestuje, a nie trzyma
    > w skarpecie.

    Te wszystkie Wasze "wyliczenia" itp. są o KDP. Nikt nie wie ile będą
    kosztować mieszkania za parę lat, pomijam dłuższy czas. Ceny wynikają
    z różnych rzeczy, np. wybudowanie albo zamknięcie byle wiaduktu lub
    tunelu może mocno zmienić sytuację. Oba rozwiązania mają wady i zalety,
    mobilność vs "na swoim" itd.

    Obserwowana przeze mnie praktyka jest jednak taka, że "kupujący" (często
    z duszą na ramieniu i we frankach itd) mają mieszkania pospłacane (albo
    prawie), często mają tych mieszkań/domów więcej niż jeden, i wtedy
    nieużywane przez nich osobiście zwykle wynajmują. Tak jakoś wyszło, choć
    niektórym pewnie było ciężko.

    Najemcy raczej interesują się małymi mieszkaniami (2-pokojowe 60+ m2 to
    jest według nich duże), twierdzą że na drugie (albo pierwsze) dziecko
    nie mogą (jeszcze) sobie pozwolić (np. ze względów mieszkaniowych),
    chociaż ich samochody mogą mieć pewnie (każdy z osobna) wiele razy
    większą wartość niż samochód wynajmującego.
    --
    Krzysztof Halasa