    From: szczurwa <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przedawnienie roszczeń a BIK
    Date: Sun, 29 Nov 2009 22:01:35 -0800 (PST)
    <c...@j...googlegroups.com>
    <m...@i...localdomain>

    On 29 Lis, 21:41, Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:
    > Olaboga. Tylko notariusze moga, bo np. inni przedsiebiorcy to juz nie
    > odpowiadaja (np. przy jednoosobowej DG calym majatkiem) za niezgodne
    > z prawem dzialania, albo za wyrzadzenie komus krzywdy? I za 500 innych
    > rzeczy, ktore zmieniaja sie z dnia na dzien, albo np. z urzedu na urzad?

    Przedsiębiorcy w drodze umów mogą swoją odpowiedzialnośc ograniczyć.
    Pisałem takie umowy informatykom. Notariusz kontraktowo odpowiada bez
    żadnych ograniczeń i nie ma możliwości zawężenia granic tej
    odpowiedzialności.

    > A wiesz ile kosztuje dobre OC przy DG?

    Wiem. Sześć lat byłem brokerem, sprzedawałem m. in. takie
    ubezpieczenia. 10 lat temu moje na 400.000,00 PLN kosztowało 1800 zł
    rocznie. Dla notariusza sutaka suma ubezpieczenia jest śmieszna.

    > Dlatego napisalem o monotonnych dzialaniach.
    > Z szablonow trzeba umiec korzystac, one powinny byc dla komputera.
    > Tak czy owak, przy takim zestawie aktow, ilosc pracy na jeden jest
    > znacznie mniejsza, nie uwazasz?

    Szablony może są dla komputera, ale akty notarialne są dla ludzi. A
    każdy klient to odrębny przypadek.

    > Jak dla kogo. Dla notariusza to moze wszystko jest groszami, nie wiem.

    Dla niektórych na pewno..;-)

    > Stawki powinny byc rynkowe, umowne. Na kramarstwie sie nie znam,
    > natomiast o uczciwych cenach cos tam slyszalem, i bardzo watpie by one
    > przeszkadzaly Orlowi.

    Ile, Twoim zdaniem, powinna kosztować uczciwie notarialna transakcja
    np. sprzedaży domu za półtora miliona złotych, albo podział majątku
    wspolnego czy dział spadku o takiej wartości ?

    szczurwa