  • Data: 2008-11-09 17:39:01
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy właśnie nie w celu ominięcia tego problemu ceny przez pewnien okres

    Mistrzu - handel i wymiana pieniadza to nie tylko hipermarket.

    > Poza tym wymiana też się nie odbędzie w jeden dzień. Przez pewien okres
    > sklepy będą musiały przyjmować obie waluty i przeliczać. Z tego co
    > pamiętam przy wprowadzeniu euro w Niemczech, to przez pewien czas sklepy
    > mogły nawet wydawać resztę w starych monetach pomimo, że obowiązującą
    > walutą było już euro.

    Ufff... a ja pozycze 100zl koledze to ile on mi odda euro przy przeliczniku
    do 4 miejsca po przecinku? W warsztacie placilem za wymiane oleju 30zl, w
    autobusie 2zl za bilet, za prad 150, a za czynsz 294. Jeszcze raz tlumacze -
    nie wiem ile masz lat, moze nie pamietasz - dla wielu osob odciecie 4 zer
    przy donominacji to byl klopot. W tej chwili to bedzie chaos. Juz widze jak
    mi fryzjer bedzie podawal podwojne ceny, taksowkarz czy policjant zadajacy
    lapowki. Jasneee... bedziemy wszyscy z kalkulatorami latac przy tylku, no
    chyba, ze wlasnie bedzie 1:4. Swoja droga nadal nie wiem, ktory kraj ze
    strefy euro wprowadzil przelicznik do czwartego miejsca po przecinku, skoro
    to takie bezproblemowe.