  • Data: 2008-11-10 00:44:18
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Ryszard" gf51o1$k2o$...@n...onet.pl

    > W związku z powszechną opinią, że przy przejściu na euro stracimy mam pytanie - czy
    zna ktoś jakies opracowanie w sieci (dane
    > statystyczne) ile poszczególne państwa (społeczeństwa) traciły z faktu przejścia na
    tę walutę.

    Piję teraz dużo [herbaty] i [z fusów] wróżę, że to będzie jakoś tak:

    Euro będzie umacniał się względem złotówki, ale mleko nadal będzie
    kosztowało 2 złote za litr. Pewnego dnia złotówkę przeliczymy na Euro
    po kursie kantorowym i wyjdzie nam na to, że zarabiamy od 200 do 400
    Euro na łebka... W kilka ;) chwil po wymianie waluty cena mleka
    w polskich sklepach dogoni cenę mleka w sklepach niemieckich...
    Oczywiście z innymi cenami w polskich sklepach będzie podobnie...

    IMO złotówka spada nie z powodu kryzysu w USH (i rozwoju tamtejszego
    sektora DTP) ale właśnie z powodu wchodzenia w strefę ;) Euro...

    Nie stracimy nagle i niespodziewanie, ale będziemy tracili stale...

    Mżawka potrafi moczyć jak silna ulewa, ale mżawki nie boimy się tak
    mocno jak ulewy, bo mżawka moczy powoli... ;)

    Widziałem już dwie niemal zapomniane twarze -- w TV...
    Kołodko i Balcerowicz... W pamięci mam pokrzykiwania
    ,,znajdzie się kij na Balcerowicza ryj'' i osobę
    Leppera hojnie darzącą przebaczeniem...

    -=-

    Ja osobiście wykorzystam wejście do Euro jako okazję do podniesienia
    mojej stopy ;) życiowej, ale ogólnie chyba ludzie w Polsce stracą,
    i to stracą bardzo dużo... Z tego, co zyskam, postaram się żyć
    później, i im więcej zyskam, tym dłużej pożyję... Chyba, że
    przytrafi się jakiś cud... ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'