  • Data: 2008-11-10 07:50:21
    Temat: Re: Przejście na Euro .
    Od: "Szymon" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    No to oświeć mnie - napisałeś 300km. Co temu komuś szkodzi podnieść cenę
    > "bo tak" skoro najbliższa stacja jest 300km dalej? Słucham.

    Rusz pupe sprzed monitora i zorientuj sie jak dziala handel przygraniczny.
    Doprawdy cena alkoholu, papierosow i paliwa jest identyczna po obu stronach
    "granic"? A przeciez to nawet nie owe 300km.

    > Dokładnie. Nie działa. Sklep te euro *musi* zamienić na złotówki, choćby
    > w rozliczeniach. Pomiędzy dwoma podmiotami polskimi też musi być
    > prowadzona w złotówkach, poczytaj sobie prawo dewizowe. Fakt, że ostatnio
    > uchylili w sejmie ten przepis, ale to chyba jeszcze nie weszło w życie.

    To, ze na potrzeby podatkowe sobie zamienia niewiele znaczy. Nie pomyslales,
    ze taki market nalezy do miedzynarodowej sieci sklepow i euro to pewnie
    wiecej kupuja niz sprzedaja? Zatem klient placacy euro to dla nich zysk, a
    nie strata jak sugerujesz. Ciekawa koncepcja by powstala. Market sprzedaje
    walute i zamawia od importera produkty za zlotowki, po czym importer
    zamienia te same zlotowki na euro by kupic towar. Niezly koncept.
    Szczegolnie dla banku.

    Jeszcze raz podkresle - ktos sugerowal, ze ceny sie nie zmienia. Obserwujac
    zjawiska spoleczne nie ma takiej mozliwosci, aby sie nie zmienily. Bzdura
    jest wiara, ze ceny beda liczone do 4, a ktos tu nawet sie rozochocil i
    podal 6 miejsc po przecinku. To widac przy handlu przygranicznym. Co do
    przelicznika to mozna sobie placic w markecie i tyle. Co z tego, ze bedzie
    on sztywny, jesli 100% wymiana cen na polkach spowoduje, ze po prostu
    wlasciciel od razu te cene sobie nieco podniesie. Juz nawet nie wspominam o
    kwestiach marketingowych - dzis w promocji produkt X jest po 9,99zl. Po
    przeliczeniu, z zastosowaniem 4 miejsc i zaokragleniu wyjdzie 2,74 euro i z
    tych samych przyczyn promocja bedzie, ale 2,99 zapewne (skad sie biora
    koncowki .99 to juz inny wywod).