  • Newsgroups: pl.biznes.banki
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: Przejście na Euro .
    Date: 10 Nov 2008 09:59:04 +0100

    On 2008-11-10, Szymon <n...@o...pl> wrote:

    [...]

    > To, ze na potrzeby podatkowe sobie zamienia niewiele znaczy.

    Nie rozumiesz. Musi płacić w złotówkach. Koniec. Nie na "potrzeby
    podatkowe".

    > Nie pomyslales, ze taki market nalezy do miedzynarodowej sieci sklepow
    > i euro to pewnie wiecej kupuja niz sprzedaja?

    Bzdura. Należeć sobie może nawet do organizacji międzyplanetarnej, ale
    dopóki sprzedaje w Polsce i ma polską siedzibę (czy to w formie sp. z o.o.,
    czy S.A.) obowiązują go polskie przepisy, a nie to co sobie wymyslisz.

    > Zatem klient placacy euro to dla nich zysk, a nie strata jak sugerujesz.

    Nic nie sugeruję. Doczytaj ustawę o prawie dewizowym. Doucz się o rozyku
    walutowym.

    > Ciekawa koncepcja by powstala. Market sprzedaje walute i zamawia
    > od importera produkty za zlotowki, po czym importer zamienia te same
    > zlotowki na euro by kupic towar. Niezly koncept. Szczegolnie dla banku.

    Nie moja wina, że nie rozumiesz co piszę i przeinaczasz. Sklepy nie
    importują towarów bezpośrednio. *Może* duzi gracze tak robią, ale dla
    *małej* ilości towarów. Resztę mają od autoryzowanych dystrybutorów i
    importerów właśnie. Ci z kolei się nie zajmują handlem z drobnicą.

    > Jeszcze raz podkresle - ktos sugerowal, ze ceny sie nie zmienia. Obserwujac
    > zjawiska spoleczne nie ma takiej mozliwosci, aby sie nie zmienily. Bzdura
    > jest wiara, ze ceny beda liczone do 4, a ktos tu nawet sie rozochocil i
    > podal 6 miejsc po przecinku.

    No oczywiście. Bo MY jesteśmy wyjątkowi i będziemy to robić inaczej niż
    reszta świata. Bosz.

    > To widac przy handlu przygranicznym. Co do przelicznika to mozna sobie
    > placic w markecie i tyle. Co z tego, ze bedzie on sztywny, jesli 100%
    > wymiana cen na polkach spowoduje, ze po prostu wlasciciel od razu
    > te cene sobie nieco podniesie.

    Poczytaj sobie może jakieś artykuły na temat tego jak to wyglądało, bo
    na razie prezentujesz Swoje Głębokie Przekonanie, ale jedyne co podajesz
    na dowód to "ja to wiem, że tak będzie".

    > Juz nawet nie wspominam o kwestiach marketingowych - dzis w promocji
    > produkt X jest po 9,99zl. Po przeliczeniu, z zastosowaniem 4 miejsc
    > i zaokragleniu wyjdzie 2,74 euro i z tych samych przyczyn promocja
    > bedzie, ale 2,99 zapewne (skad sie biora koncowki .99 to juz inny
    > wywod).

    To podana obok cena w "zł" się też zmieni. Proste.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl