eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić? › Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!plix.pl!newsfeed
    1.plix.pl!wsisiz.edu.pl!newsfeed.neostrada.pl!nemesis.news.neostrada.pl!atlanti
    s.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "george" <g...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew poszedł na złe konto - jak to odkręcić?
    Date: Wed, 12 Nov 2008 17:44:50 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 32
    Message-ID: <gff1l0$lav$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <1...@s...bez.barier>
    NNTP-Posting-Host: bch15.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1226508768 21855 83.27.223.15 (12 Nov 2008
    16:52:48 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 12 Nov 2008 16:52:48 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:461741
    [ ukryj nagłówki ]


    "Jazz" <j...@l...tvtom.pl> wrote in message
    news:1440824.cy1M4ziABG@sutek.bez.barier...
    > Moja znajoma podała w swoim zakładzie pracy zły nr konta. Niestety to nie
    > była to zwykła pomyłka w cyfrach rachunku (z resztą mało prawdopodobne
    > pomylić się tak, żeby suma kontrolna się zgadzała). Po prostu kilka lat
    > temu w banku PKO BP była jakaś reorganizacja - powstał nowy oddział i moja
    > znajoma została terytorialnie przypisana do tego nowego oddziału. Wiązało
    > się to ze zmianą nr konta. Dotychczasowy nr konta znajomej, jak się teraz
    > okazało, trafił do innego klienta. Moja znajoma po prostu podał nr konta
    > jaki miała kilka lat temu.
    >
    > Przelew z zakładu pracy poszedł na dane mojej znajomej, ale bank twierdzi,
    > że od czasu wprowadzenia IBAN nie ma obowiązku sprawdzania czy dane
    > osobowe
    > adresata przelewu zgadzają się z danymi właściciela konta, zatem przelewu
    > cofnąć nie mogą. Bank twierdzi ponadto, że zwrot tych pieniędzy zależy
    > wyłącznie od dobrej woli właściciela rachunku (co wydaje mi się co
    > najmniej
    > dziwne). Podobno próbowali się z nim skontaktować, ale bezskutecznie.
    >
    > Co na to prawo? Jakie ma ona możliwości odzyskania tych pieniędzy?
    >

    najpierw zlokalizuj klienta do ktorego to poszło.
    Juz tu pewnie polegnie ( bank pewnie odmówi podania danych osobowych)
    Jesli sie jednak sie uda .. to poprosić grzecznie klienta o zwrot.
    Jak nie sprawa cywilna i do sądu.

    george


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1