  • Data: 2002-08-02 09:26:12
    Temat: Re: Pytanie do bankowcow
    Od: "OMS Diver" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale do rzeczy. W sprawie m-Banku - moja wina. Okazalo sie, ze jednak mam
    > konto nie wspolne z zona, lecz zona jest pelnomocnikiem. Gdy otwieralem
    > konto rok temu, nie mialo to znaczenia z punktu widzenia finansowego.
    Teraz
    > ma. Ale to moja wina, ze nie pilnowalem na biezaco tabeli oplat i
    > prowizji -Banku.
    >
    > Natomiast mam pytanie konkretne. Czy jest jakis bank w Polsce, ktory w
    > regulaminie konta osobistego nie ma takiego oto zapisu: "Zmiana tabeli
    oplat
    > i prowizjie nie stanowi zmiany regulaminu" ?
    Obawiam się, że nie. Zapis taki, może niezbyt wygodny z punktu widzenia
    klienta, pozwala bankom na wprowadzanie zmian bez konieczności rozpoczynania
    korespondencji z klientem. Zgodnie z KC (o ile sie nie mylę) w przypadku
    zmiany umowy (dla banków byłyby to opłaty, prowizje ale i _oprocentowanie_)
    bank musiałby wysyłać zawiadomienie do klienta, a ten miałby kilka dni (albo
    kilkanaście) na zaakceptowanie lub odrzucenie zaproponowanych zmian.
    Dodatkowo (jak na razie mało kto się do tego stosuje) właściwą formą
    wyrażenia zgody na zmianę warunków umowy jest pisemna akceptacja
    wprowadzanych zmian, a to znaczy, że bank nie może sobie napisać, że jeśli
    nie zgłosisz rezygnacji to umowa obowiazuje. Przy poziomie wyedukowania
    naszego społeczeństwa okazałoby się, że z dnia na dzień banki straciłyby
    wiekszość klientów tylko dlatego, że Ci zapomnieliby wyrazić pisemną zgodę
    na zmiany.

    OMS Diver