  • Data: 2003-03-03 20:31:12
    Temat: Re: Re: najlepsze KK to... (konkret)
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojtek Piecek" <w...@p...waw.pl> napisał

    > So? W ktorym momencie parafowales umowe z visa (epi, dc, amexem czy
    > innymi)?

    Wlasnie, to nie jest czesc umowy (regulaminu) klienta z bankiem.

    > Czy mozesz przedstawic mi umowe miedzy mna a visa po polsku? Ja nie
    > umiem nic po angielsku i nie musze mieszkajac w polsce go znac.

    Hehe ;-))

    > to na pewno w polskim kodeksie cholerawiejakim jest zdefiniowana
    > transakcja bez fizycznego udzialu karty.

    Nawet bankowe regulaminy kart nie maja takich zapisow, co niebawem sie zapewne
    zmieni ;-// A oto powód - z ust. o EPI:
    Art. 28. 1. Posiadacza obciążają operacje dokonane przez osoby, którym
    udostępnił kartę płatniczą lub ujawnił kod identyfikacyjny.

    2. O ile umowa nie przewiduje inaczej, posiadacza obciążają operacje dokonane z
    użyciem utraconej karty płatniczej do czasu zgłoszenia wydawcy jej utraty, do
    kwoty stanowiącej równowartość w złotych 150 euro. Ograniczenie to nie dotyczy
    operacji, do których doszło z winy posiadacza lub użytkownika, a w szczególności
    gdy nie dopełnił on obowiązków określonych w art. 16 ust. 1 lub w art. 27 ust.
    1. Posiadacza nie obciążają operacje dokonane z użyciem utraconej karty
    płatniczej, jeżeli ich dokonanie nastąpiło wskutek nienależytego wykonania
    zobowiązania przez wydawcę lub akceptanta. Postanowienia umowne mniej korzystne
    dla posiadacza są nieważne.

    3. Równowartość, o której mowa w ust. 2, oblicza się według średniego kursu euro
    ogłaszanego przez NBP, obowiązującego w dniu dokonania zgłoszenia.

    4. Posiadacza obciążają operacje dokonane po zgłoszeniu, o którym mowa w art.
    22, jeżeli doszło do nich z winy umyślnej jego lub użytkownika. Postanowienia
    umowy o kartę płatniczą mniej korzystne dla posiadacza są nieważne.

    5. Posiadacza nie obciążają operacje, z zastrzeżeniem ust. 6, jeżeli karta
    płatnicza została wykorzystana bez fizycznego przedstawienia i elektronicznej
    identyfikacji posiadacza lub bez złożenia przez niego własnoręcznego podpisu na
    dokumencie obciążeniowym. Użycie kodu identyfikacyjnego nie wystarcza do
    obciążenia posiadacza zakwestionowaną przez niego operacją, chyba że został
    złożony bezpieczny podpis elektroniczny zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 18
    września 2001 r. o podpisie elektronicznym (Dz. U. z 2001 r. Nr 130, poz. 1450
    oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271).

    6. O ile umowa o kartę płatniczą przewiduje taką możliwość, posiadacza obciążają
    operacje dokonane na odległość, mimo iż karta płatnicza została wykorzystana bez
    fizycznego przedstawienia.

    > Witek, gdzie jestes? ;-)

    W pracy ( a raczej na szkoleniu z prawa UE ;) ).

    --
    Witek