  • Data: 2011-03-24 19:18:30
    Temat: Re: Rozkoszne długi PIIGS a USA
    Od: root <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 24 Mar 2011 17:09:13 +0100, totus napisał(a):

    > Chciałem się dowiedzieć skąd wziąłeś pogląd, że odejmując od dodatniego PKB
    > wzrost zadłużenia otrzymujemy ujemne PKB wyrażony na początku wątku. Takie
    > wyjaśnienie mnie najzupełniej odpowiada. Dziękuję.

    Ja nie wiem bo ja nie odejmowałem. Jestem, rootem ;)

    Piszę jak ja to rozumiem .

    Analogia do bilansu spółki:
    PKB to Aktywa kraju, a ściślej przyrost lub ubytek aktywów w ciągu roku.
    Dlug - to dług zagraniczny kraju również zaciągnięty w ciągu ostatniego
    roku.

    Jamp odejmował PKB-Dług dostając coś takiego jak "zmiana kapitału własnego
    kraju", co można interpretować jak zysk (strata) kraju. Tak jak w przypadku
    spółki giełdowej. Wychodziło na to że USA mają ujemny dochód krajowy choć
    oczywiście dodatnie PKB, co by oznaczało ze częściowo jego PKB jest
    finansowane przez zagranicę.

    Ponieważ nie jestem ekonomistą napisałem to tak jak ja to rozumiem i za
    ewentualne szkody poniesione etc etc nie odpowiadam ;)