eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRozliczenie biletów Wizzair a VE InteligoRe: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Szymon" <s...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Rozliczenie biletów Wizzair a VE Inteligo
    Date: Sat, 18 Mar 2006 17:43:57 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 59
    Message-ID: <dvhgst$pse$1@inews.gazeta.pl>
    References: <dvh6gm$ce1$1@inews.gazeta.pl> <441c2dad$1@news.home.net.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1142703837 26510 172.20.26.233 (18 Mar 2006 17:43:57 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 18 Mar 2006 17:43:57 +0000 (UTC)
    X-Forwarded-For: 172.20.6.62
    X-Remote-IP: host-81-190-110-173.gdynia.mm.pl
    X-User: szymon2
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:380541
    [ ukryj nagłówki ]

    Grzegorz Kamionka <k...@T...data.pl> napisał(a):

    > Chwila. Podpisałeś z Inteligo umowę i bank w tej sytuacji postępuje
    > *zgodnie* z zapisami w niej zawartymi.

    nie ma w mojej umowie nic na temat tego.

    > Jeśli dobrze pamiętam transakcja w Wizzair jest transakcją _zagraniczna_ -
    > pomimo obciążenia w PLN następuje przewalutowanie przez walutę
    rozliczeniową
    > karty którą w przypadku VE Inteligo jest USD. Podstawą takiego
    postępowania
    > jest zapis w umowie, iż wszelkie _transakcje zagraniczne_ przeliczane są z
    > waluty transakcji na walutę rozliczeniową karty (USD) po czym na PLN - w
    tym
    > przypadku: PLN->USD->PLN

    Zaraz zaraz. Aż sobie przeszedłem całą procedurę zakupu biletów raz jeszcze.
    NIGDZIE ani przez chwilę nie pojawia się tam informacja o transakcji
    zagranicznej. Jest cena wyliczona w złotówkach. Złotówki są walutą
    obowiązującą tylko w Polsce. Mogę domnemywać, że transakcja jest krajowa. KC
    każe mnie ostrzec, że moje domniemanie jest nieprawdziwe - o ile wiąże się
    to z ryzykiem płacenia przeze mnie dodatkowych kosztów.

    > > co powinienem teraz zrobić? Moim zdaniem jak wchodzę do sklepu i widzę
    cenę
    > > w PLN i placę kartą w PLN to zabranie mi innej kwoty z konta nie może
    > > sie "przedawniać" po 90 dniach
    >
    > To inna sytuacja.

    Dlaczego? Nie chroni mnie polskie prawo konsumenckie w tej sytuacji?
    Regulacje dotyczące ceny itp.

    > Faktem jest, że cała sprawa z Wizzair jest nieco wkurzająca bo skoro
    Wizzair
    > obciąża w PLN to kwota obciążenia powinna być równa kwocie rozliczenia -
    > jednakże przez to, że jest to transakcja zagraniczna wygląda to tak a nie
    > inaczej...

    Ale czemu ma to mnie obchodzić!?! W którym momencie sprzedawca lub bank lub
    wydawca karty informuje mnie o tym? Na pewno nie ma ani słowa w umowie i
    regulaminie o przewalutowaniach PLN-USD-PLN. Ktoś mi zacytuje?

    > Jak już wspomniałem nie ma w tym przypadku niezgodności względem umowy
    więc
    > reklamacja *raczej* nic nie zdziała.

    Wg dyskutantów z poprzednich wątków - reklamacje działały. Mnie wkurza
    krótki czas możliwości ich wniesienia (w polskim prawie rozliczenia
    gospodarcze przedawniają się później) oraz niepotrzebne komplikowanie
    dochodzenia swoich praw przez zasłanianie się regulaminem strony trzeciej, z
    którą nie podpisywałem umowy ja tylko bank.

    Dzięki
    Szymon

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1