  • Data: 2014-12-13 10:01:12
    Temat: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    napisał w wiadomości news:m6g1kh$s47$1@node1.news.atman.pl...

    > Nie wiem, czy kasy spółdzielcze/pracownicze były piramidami.
    > Niekoniecznie. Jeśli pracowano tam za free (przy okazji
    > wykonywania innych czynności) a pożyczki były jakoś
    > oprocentowane/opłacane (IMO było wpisowae itp.) to
    > nie ma mowy o piramidach.

    Nie były oprocentowane. I nie są. Przecież one nadal działają.

    > Na pewno kasy tego typu nie były zwykłymi firmami -- choćby
    > nie płaciły podatków. I nie jest to specyfika polska, ale
    > ponoć ogólnoeuropejska.

    Dokładnie.

    > A jak pierzemy brudne pieniądze? Wrzucamy do pralki wraz z ubraniami
    > i portfelami, wsypujemy proszki Zasada pralki pieniężnej zwykle jest ta
    > sama -- wrzucamy
    > bez kontroli brudne, pierzemy i wyjmujemy wyprane... IMO
    > jest to proces zbytnio uproszczony. Ja chyba bym stosował
    > pranie zasadnicze poprzedzone praniem wstępnym. ;)

    NApisałeś, że SKOK-i piorą pieniądze, to pytam jak one to konkretnie robią.
    Na razie rzucasz sloganami.

    > SKOKi nie padają dlatego, że były piramidami, ale dlatego, że
    > od samego początku nie miały zadania takiego, jakie mają czyste
    > (o ile są w ogóle czyste banki) banki. Aby odwracać podejrzenia,
    > SKOKi chętnie przyjmowały patronat Kościoła:
    >
    > () SKOK im. św. Jana z Kęt,
    > () SKOK św. Brata Alberta ze Szczytna (tego od Krzyżaków)
    > () SKOK Stefczyka (znany z Radia Rydzyka)
    >
    > i prowadziły działalność dobroczynną.

    Ale co to ma do omawianego przez nas tematu? Konkrety, kolego konkrety!

    > IMO pewnego dnia proceder przestał Kościołowi odpowiadać, więc należało
    > SKOSki zlikwidować, ale bezpobleśnie, i nie o znieczulenia chodzi...
    > Tombakowy Plichta był (nadal IMO) tutaj potrzebny do uspokojenia
    > społeczeństwa.

    Czyli Twoim zdaniem za upadkiem KOK WOłomin stoi Kościół? Zaczyna to
    ciekawie wyglądać. Rzuć garścią konkretów :-)

    > Jakoś tak to widzę. IMO tąpnięcie Plichty (płacz oszukanych)
    > było potrzebne do ,,ludzkiego'' zdemontowania niesfornych
    > SKOKów, które przestały odpowiadać Kościołowi. Ale zdaję sobie
    > sprawę z tego, że być może ulegam spiskowym teoriom:

    Choć tyle, ze zdajesz sobie z tego sprawę.

    > IMO to, co napisałem o Templariuszach jest stuprocentową prawdą.
    > Natomiast Templariusze ani nie wymyślili pieniędzy, ani usług
    > bankowych nie wymyślili. Zadaniem rycerzy było chronienie
    > pielgrzymów -- tedy i pieniędzy pielgrzymów. Nic w tym złego.
    > Zamiast chronić pielgrzyma trzymającego forsę, Templariusz
    > rekwirował forsę (dając w zamian szyfrowane potwierdzenie)
    > i chronił osobno forsy a osobno pielgrzyma -- co w tym złego?

    Nic.

    > Ale nie Templariusze. ZTCW jedynym zakonem rycerskim z tamtych
    > lat (z czasów wynikających z wielkiej schizmy) są Joannici, czyli
    > Kawalerowie Maltańscy bądź Kawalerowie Cypryjscy czy Rodyjscy, ale
    > i oni nie zachowali się do dni współczesnych jako zakon rycerski,
    > a jako szpitalnicy. Tak też startowali -- nie jako mordercy Boga,
    > ale jako opiekunowie schorowanych.

    WPisz sobie w Google Zakon Rycerskie, poszerzysz wiedzę i sie zdziwisz.

    > ZTCW dzisiejsze zakony rycerskie nie są zakonami średniowiecznymi.

    Wszak nie mamy średniowiecza - oczywista oczywistość :-)

    > Nie dlatego należy wprowadzić nadzór bankowy, że SKOK (czy inny kangur)
    > obraca wielkimi pieniędzmi, ale dlatego, że obraca cudzymi pieniędzmi.

    Racja.

    > Jeśli Ty poobracasz ogromnymi pieniędzmi (wielkości arbuza?) swoimi,
    > raczej
    > nikt Ci nie narzuci nadzoru, chyba że będziesz obracać tymi Twoimi
    > pieniędzmi
    > poza swoimi kieszeniami bez stosownego opodatkowania, które staje się
    > dotowaniem
    > ,,elit rządzących''...

    A czy ja utrzymuję, że nadzór im nie potrzebny? Po prostu napisałem, jak
    obeszli przepisy i tyle. Teretycznie Spółdzielnia polega na tym, że
    obracamy własnymi pieniedzmi. Skłądamy sie z sąsiadami i co KNF do
    sprawdzania, komu je pożyczamy. Problem polega na tym, że większość osób
    tam wpłącających ma to w d...ie, że stają się członkami tej spółdzielni i
    powinni współzarządzać nią.