    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: SKOK Wołomin pod wodą, koniec bajki. (bajki mają morały)
    Date: Sun, 14 Dec 2014 01:33:04 +0100
    <548cc39f$0$2650$65785112@news.neostrada.pl>

    "Robert Tomasik" 548cc39f$0$2650$6...@n...neostrada.pl

    > A ja pisałem o kasach pracowniczych

    0. Daleko odeszliśmy od SKOKów.
    1. Ja brałem pożyczkę (jako pracownik
    uczelni) w kasie uczelnianej -- na 3% bodajże.

    %% małe, bo nie nadążały za ,,czasami''.
    IMO takiej kasy nie można nazwać piramidą,
    ale zapewne to nie była klasyczna zapomogowo-jakaś.

    Rodzice brali w klasycznej pracowniczej -- pożyczka była oprocentowana.

    > Chłopie napisz, o co Ci chodzi z tym praniem pieniedzy,
    > a nie pisz mi, że w telewizji tak mówią.

    Lordzie -- nie pracuję w SKOKu. :) A nawet gdybym
    pracował -- nie wyjaśniałbym nikomu, na czym
    polega pranie brudnych pieniędzy. O istnieniu
    SKOKów także wiem z TV, i o wzięciu SKOKów pod
    ochronę państwa -- z TV. Dlaczego jedne informacje mam
    uznawać za wiarygodne, zaś inne za niewiarygodne, skoro
    źródłem w obu wypadkach jest TV? (może nawet ten sam
    program, bo na wielu programach mówiono to samo o SKOKach)

    > Weź ochłoń trochę.

    Gdy siedzący usłyszy: ,,siądnij'' -- wstaje, aby móc usiąść? :)

    > Jak dojdzie do rozbioru na ul. Św. Mikołaja, to też będziesz twierdził, że Kościół
    winien?

    Do rozbioru budynku kościelnego parafii św. Mikołaja?

    0. Jesteś pijany. (wątpię, bom słabej wiary)
    1. Używasz wyświechtanych/wysłużonych argumentów.
    (niby tez wątpię, bo jak długo można tak brnąć?)
    2. Masz coś ciekawego do przekazania...
    (też wątpię...)

    W opinii staruszków SKOKi były Kościelne.

    -- nie okradną
    -- dobrze doradzą
    -- dobrze wykorzystają zysk
    (o ile w ogóle zarobią na staruszce)

    > W jaim sensie?

    Ty ochłoń, bo brakuje Ci liter... :)

    Co w jakim sensie? W jakim sensie św. Jan z Kęt był świętym Kościoła?

    http://www.parafiarumiajanowo.com.pl/parafia-207/pat
    ron-sw-jan-z-ket-212

    Wrzucasz do Googli -- i masz!

    () Matka Boska -- nie protestaNTY,
    () święty -- nie żyd,
    () nie w cyrylicy -- nie prawosławny...

    Raczej swój...

    http://www.parafiarumiajanowo.com.pl/duszpasterstwa-
    190/grupa-modlitwy-ojca-pio-235

    () Ojciec Pio -- ZNAM, ZNAM!!! To dobry SKOK!!!

    > Chyba po to, żeby snuć domysły.

    Trafne czy chybione?

    domysł m IV, D. -u, Ms. ~yśle; lm M. -y

    <<domyślenie się, przypuszczenie, domniemanie>>

    Trafne, bliskie prawdy domysły.
    Fałszywe, mylne, śmieszne domysły.
    Potwierdzić czyjeś domysły.
    Snuć różne domysły na jakiś temat.
    Coś pozostaje w sferze domysłów.

    Gubić się w domysłach <<snuć najrozmaitsze domysły, nie mogąc żadnego uznać za
    trafny>>

    Domysł od myślenia? Tym człęk góruje nad zwierzęciem
    (i tym przypomina Boga) -- że myśli.

    > Co wykazałeś? Ż do nazw sobie przybierali
    > świętych? A jaki na to miał wpływ Kościól?

    Skuteczny? I wpływ, i wYpływ -- wypływ był lepszy. ;)

    https://www.youtube.com/watch?v=Cb14EgyAyr8&feature=
    player_detailpage&list=PLFF6DC6C2C9B9AE78#t=112

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_zakon%C3%B3w_ryce
    rskich

    I co tu ciekawego znalazłeś?

    > Aleś wymyślił :-)

    > Jakie okoliczności?

    Nie znasz tego słowa? -- wątpię. ;)

    > Ale argument. No wręcz powalający :-)

    To nie jest argument. To coś przeciwnego do argumentu.

    > No właśnie nie. Przykładowo dalej istnieją Krzyżacy.

    Trudno dziś szukać Zakonu Szpitala Najświętszej Maryji Panny
    Domu Niemieckiego w Jerozolimie -- pisze o ty także Wikipedia.

    > Ostatnio miałem kontakt przykładowo z takimi ludźmi:
    > http://www.krestanskerytirstvo.eu/o-nas/ . Nie uwazam sie za znawcę
    > tych klasztorów, ale na pewno nie masz racji, ze te klasztory poupadały.

    Więc poczytaj (choćby w Wikipedii) jakie losy spotkały Krzyżaków.
    (z Napoleonem i Hitlerem oraz Sowietami)

    Chodzi mi o ciągłość istnienia, nie o ,,zmartwychwstania''.

    W pewnym sensie nadal istnieje Rosja carska?
    Albo Rzeczpospolita Obojga Narodów?
    Raczej nie.

    Zgodnie z moją wiedzą tylko Joannici (z dawnych zakonów rycerskich)
    przetrwali do czasów obecnych. Ale można uznać, że Hitler to bandyta
    i jego decyzje nie są istotne, zatem Krzyżacy (czy raczej ogryzki
    krzyżackie) przetrwały do dzisiaj.

    > Po prostu obecnie nie biegają już i nie ścinają niewiernych, a zajęły sie czym
    innym.

    Gromadzeniem dóbr doczesnych i władzy nad duszami?
    Od początku to robiły.

    > Nie, cenię konkrety.

    Więc konkrety są takie:

    () SKOKi podpierały się renoma Kościoła RK
    () SKOKi prowadziły dziwna działalność, nierzadko na pograniczu prawa
    (po tej lub po tamtej stronie prawa)

    > Jak bierzesz kredyt w SKOK, albo wpłącasz pieniadze, to stajesz
    > się członkiem spółdzielni i na tym polega różnica.

    Ale (choć bierzesz kredyt i stajesz się) nie masz noc do powiedzenia. :)
    Kupując garść akcji PKO BP SA stajesz się współwłaścicielem -- idź zatem
    do banku i postaw swoje żądania, czy choćby swoje postulaty. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'