    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <X...@1...0.0.1>
    <s...@p...org>
    <583d8529$0$5149$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <2...@g...com>
    <583ea16c$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    Subject: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Date: Wed, 30 Nov 2016 14:31:39 +0100

    dyskusyjnych:6b08047f-f8ae-4f31-bc4a-0561da27aba5@go
    oglegroups.com...
    W dniu środa, 30 listopada 2016 10:52:45 UTC+1 użytkownik J.F.
    napisał:
    >Włoski PKO

    Lepiej pisac PeKaO,

    >http://natemat.pl/174801,kredyty-walutowe-to-bylo-k
    asyno-polski-bank-tlumaczy-dlaczego-jako-jedyny-nie-
    wszedl-we-frankowe-hipoteki
    >"TOMASZ BOGUSŁAWSKI, BIURO KOMUNIKACJI PEKAO SA
    >Tuż po 2000 roku zapadła decyzja o nieudzielaniu kredytów walutowych.
    >Nie pamiętam aby, była na ten temat jakaś specjalna narada.
    >Niewątpliwie >podjęcie tak kluczowej decyzji wymagało wszechstronnej
    >analizy i szeregu spotkań. Bank kierował się doświadczeniem płynącym
    >z innych krajów, np. z >Wielkiej Brytanii z lat 70., Australii, czy
    >Włoch. Nie było żadną tajemnicą, że doświadczenia tych krajów z
    >kredytami walutowymi były trudne"

    No, ciekawe.

    Ale jak widac dalo sie.

    >Jak "doradca" zadaniowany na CHF powiedział Kowalskiemu :"nie ma pan
    >zdolności w pln muszą byc CHF" to KNF o tym się raczej nie
    >dowiedział.
    > Nawet jak Kowalski tą zdolność miał w pln a doradca kłamał

    Trzeba by sie doszukac rekomendacji z 2006, czy tam jednak nie bylo
    wymogow, z ktorych wynikalo, ze Kowalski tej zdolnosci w PLN nie mial/

    > Owszem ... ale mogl sie odwrocic i wyjsc, jak mu sie zapisy nie
    > podobaly.

    >A to zgoda. Ale Kowalski potzrebował mieszkanie, poszedł do banku tam
    >nie negocjowali, odwrócił się i wyszedł, poszedł do drugioego banku a
    >tam tez nie negocjują

    No widzisz, mowia Kowalskiemu, ze nie ma zdolnosci, a ten zamiast
    przyjac do wiadomosci, poszukac lepszej pracy lub tanszego mieszkania,
    to szuka lepszego banku :-)
    I pewnie jeszcze pyta "a co trzeba zrobic, zeby miec" :-)

    >Widocznie mu mieszkanie nie było potrzebne tak bardzo;)

    Wzial kredyt w zlotowkach.

    >Myślę ze jako sprzedawca w instytucji finansowej dałbyś Sobie radę.

    Ale to akurat szczera prawda :-)

    >W TV w radio w gazetach tez tak pisali

    No ba, w ogloszeniach i reklamach tez bylo widac, ze coraz drozsze .

    >Tam nie bawili się w wielki etłumaczenia i wyjaśnienia
    >"Pana rata kredytu to w przeliczeniu 1200zł na 35lat, ale jak Pan u
    >nas Plan Oszczędnosciowy(różnie to nazywali) wykupi i będzie dopłacał
    >co miesiąc
    >300-400zł to po 10 latach oszczędności zrównają się z saldem kredytu"
    >Tego typu gadki były i wykresy do tego. Instytucje kontrolowane przez
    >Czarneckiego w tym prym wiodły

    Cos podobnego wciskal tez DB do kredytu w PLN.
    Poczekamy, zobaczymy jak sie skonczy.

    >Jak oszustwo to oszustwo i nie wypuszczać;)

    Jak spadnie po miesiacu, to przeciez fluktuacja, jak po roku to tez

    >Kilka lat temu kolezanka przez kilka miesięcy kilkadziesiąt tysięcy
    >zarobiła- jeden z banków miał akcję "obniżania rat" frankowiczom.
    >Wydzwaniali,
    >namawiali do podpisania aneksu. Pracownik który doprowadził do
    >podpisania takiego aneksu dostawał premię w granicach 2tys.
    >Czy klientowi to się opłacało? Skoro bank sam proponował to raczej na
    >tym nie tracił. a jak bank zyskał to tracił kto?

    Ano, klient tracil, ale w gaszczu przepisow bankowych to moze i nie
    tak bardzo tracil.

    >Kiedyś była chyba na tej grupie dyskusja o czytaniu umów. Znasz kogoś
    >pracującego w instytucji finansowej czy chociażby w salonie z
    >telefonami czy tv sat?
    >Zapytaj ilu klientów czyta umowy przed podpisaniem

    W salonie nie bardzo jest czas, przy kurierze jeszcze mniej.
    Zreszta co innego umowa na 500zl, a co innego na 300 tys ..

    >To tak samo jak z "graniem na żądanie" w tmobile- kilkakrotnie przy
    >przedłużaniu umowy powtarzałem ze mają to wyłączyć, konsultant
    >potwierdzał. umowa przyszła, nowe warunki zaczęły obowiązywać i
    >oczywiście granie włączone.

    A do prokuratora nie zglosiles, czemu ? :-)

    Ale ... to swietny przyklad, ze jednak przeczytales umowe i to jeszcze
    przed podpisaniem.

    No widzisz, taki biznes, konsultant ma zawsze odpowiadac "tak,
    oczywiscie", a umowy chyba nawet nie moze zmienic.
    Pozamykac wszystkich ?
    Moze byloby lepiej, a moze gorzej, bo tu sie za 30 zl nauczysz, ze
    umowy sie czyta :-)

    >Telefon na infolinie,a tam mi mówią ze przecież za darmo przez
    >pierwszy miesiąc. Później tylko 32zł/mc. Ale uparty jestem i
    >wyłączyli.

    Mogles sam wylaczyc w dwie minuty.
    No ale klient co sie uprze zmusic do tego infolinie to cenny jest,
    tylko magnetofon musi miec dobry :-)
    Albo d* twarda - nie ma wymarzonego telefonu, umowa anulowana, z
    oszustami rozmawiac nie bede ... i podpisac druga w innym salonie :-)

    >Jednak często jak do ludzi dzwonie słyszę zamiast sygnału jakieś
    >piosenki.
    >Cześć pewnie świadomie to ma a cześć ma bo im włączyli i nie wiedza/
    >nie potrafią wyłączyć.
    >Za jakieś 2-3 tyg kolejny abonament będę pewnie przedłużał. Zobaczę
    >czy sytuacja się powtórzy;)

    Pewnie tak. W T-mobile to ma dluga tradycje, jeszcze Era zaczela.

    >Ilu klientów patrzy i jest świadom że od 20% prowizji i drugie tyle
    >ubezpieczenia jeszcze odsetki płacą?

    A kogo to interesuje ? Rata jest rata, choc swiadomy klient moze
    spojrzec na RRSO.

    >Kilkakrotnie pisałem(Ty się z tym nie zgadzałeś) że RRSO to złe
    >narzędzie dla Kowalskiego zęby koszty porównać. Ale to moje zdanie

    IMO bardzo dobre. Bo wlasnie te wszystkie koszta uwzglednia (z
    wyjatkiem spreadow w bankach :-), i wprost na rate wplywa.

    A czy kredyt na 3 miesiace z RRSO 50% jest zly ... no coz, taki na 20%
    jest niewatpliwie lepszy.

    >Nie dalej jak w ubiegły piątek mamy koleżanka mówiła ze w wyższej
    >kulturze bankowości wzięła 45tys na 4,9%.
    >Zaciekawiło mnie to. I okazało się że na 4,9% to jest 15tys a reszta
    >na 9,49%. Tylko ze tego kobieta już świadoma nie była. Tak samo jak
    >tego że
    >"obowiązkowe" ubezpieczenie wcale obowiązkowe nie jest. A to ładnych
    >kilka tys bo za cały okres kredytowania z góry.
    >"Doradca" jej 4,9% w głowę "wbił".

    Ale wiesz ... ona glupia, czy program nauczania w szkolach zly ?
    Po to jest ustawowy wymog podawania RRSO, zeby ocenic oferte na
    pierwszy rzut oka. Ja nie mam problemu.

    J.