  • Data: 2016-11-30 23:58:39
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kris <k...@g...com> writes:

    [PEKAO SA]
    > Tuż po 2000 roku zapadła decyzja o nieudzielaniu kredytów walutowych.
    > Nie pamiętam aby, była na ten temat jakaś specjalna narada.
    > Niewątpliwie podjęcie tak kluczowej decyzji wymagało wszechstronnej
    > analizy i szeregu spotkań. Bank kierował się doświadczeniem płynącym z
    > innych krajów, np. z Wielkiej Brytanii z lat 70., Australii, czy
    > Włoch. Nie było żadną tajemnicą, że doświadczenia tych krajów z
    > kredytami walutowymi były trudne"

    Zwykłe bajki PR pisane po fakcie. Albo to:
    > Podejmując tę niepopularną decyzję byliśmy świadomi utraconych korzyści,
    > ale bezpieczeństwo klientów było ważniejsze niż krótkoterminowe zyski.
    > Klienci indywidualni, zarówno kiedyś, jak i nawet teraz nie są
    > wystarczająco dobrze zaznajomieni z ryzykiem kursowym, a bank nie jest
    > wstanie przewidzieć, jak będzie kształtował się kurs danej waluty na
    > przestrzeni 30 lat. Te przesłanki były fundamentem decyzji Pekao, że
    > klient powinien brać kredyt w walucie, w której zarabia.

    Swoją drogą, ciekawe ile udzielili tych kredytów mieszkaniowych w PLN
    w tamtym czasie.

    > Kilkakrotnie pisałem(Ty się z tym nie zgadzałeś) że RRSO to złe
    > narzędzie dla Kowalskiego zęby koszty porównać. Ale to moje zdanie

    Jeśli chodzi o stomatologię, to rzeczywiście RRSO może być takie
    sobie :-) natomiast do porównania kredytów i depozytów nic lepszego
    nie widzę.

    > Nie dalej jak w ubiegły piątek mamy koleżanka mówiła ze w wyższej
    > kulturze bankowości wzięła 45tys na 4,9%.
    > Zaciekawiło mnie to. I okazało się że na 4,9% to jest 15tys a reszta
    > na 9,49%. Tylko ze tego kobieta już świadoma nie była. Tak samo jak
    > tego że "obowiązkowe" ubezpieczenie wcale obowiązkowe nie jest. A to
    > ładnych kilka tys bo za cały okres kredytowania z góry.
    > "Doradca" jej 4,9% w głowę "wbił".

    To może być dość typowe. Kiedyś, np. 10 lat temu(?), było z tym lepiej.
    Nie porównywałbym tego jednak z kredytami hipotecznymi, to nie ta klasa,
    za przeproszeniem, "instrumentu".
    --
    Krzysztof Hałasa