  • Data: 2002-12-01 15:34:06
    Temat: Re: Symulacja Kredytów: CHF - PLN
    Od: "wkg" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    No, jak widac, wiele osob mysli inaczej. To jest wlasnie rynek. Ale tu
    milczysz uparcie.

    >Niestety zupełnie mnie nie rozumiesz. Ja bazuje na symulacji przy pewnych
    >założeniach. Oczywi?cie mozesz je podważyć.
    >******************

    Oczywiscie, ze podwazam twoje zalozenia. Sa nierealistyczne.

    >W Twoim długim wywodzie jest tylko jeden konkret: "Przez ostatnie 5 lat CHF
    >wzrosł mniej niz 9 %, co daje okl 0,8 % polrocznie". Nie masz racji,
    zobatrz
    >www.money.pl, kurs CHF w ci?gu ostatnich 4 lat wzrósł ponad 10%; co więcej
    >bardzo oscylował.
    >*****************

    Nie opowiadaj o moich racjach czy nie racjach, ale obejrzyj tabele NBP :))
    Przez ostatnie 5 lat CHF wzrosl okl 8,74 %, fakt. 28 listopada 1997 -
    2.4830,
    dzis - 2.70 ( NBP ) . Różnica odsetek zas to kilkadziesiat %.

    >Inne uwagi w rodzaju: "Zauwaz, ze przy wieloletnim kredycie (nawet do 27
    lat
    >mozna wziac) w poczatkowym okresie splacasz glownie odsetki, kapital liczy
    sie
    >mniej. Tak wiec kredytobiorce w CHF stac na wiekszy nominal kredytu." s?
    nie na
    >temat ale odpowiem. Tak stać na dzisiaj ale jakim kosztem jutro!!!!.
    >Tensor1

    Byc moze malym kosztem jutro. Nie widzisz mozliwosci, ze 1 m2 mieszkania
    skoczy np z 1000 $ do 3000 $ ? Znajomi irlandczycy i grecy mowia mi: Boze,
    ale u nas niedawno bylo darmo !!! Tak jak u was teraz. Potem przyszlo Euro.
    A mozna bylo takim malym kosztem !!!

    Zauwaz rowniez, ze wiele osob bierze kredyty na mieszkania w walucie tylko
    dlatego, ze rowniez w walucie biora czynsz za wynajem tych mieszkan. Wtedy
    kredyt w PLN naraza ich na ryzyko kursowe - przychody w Euro lub w $ a
    koszty w PLN.

    Na koniec: Zawsze badz krytyczny w stosunku do swoich zapatrywan na rynek,
    szczegolnie, ze przez ostatnie dziesiec lat ani razu sie nie sprawdzily. I
    idz tam skad przychodzi tlum - to podstawa. Wszyscy wieszcza krach zlotowki
    od lat a rzeczywistosc gra im na nosie. Ale to jest rynek wlasnie :))

    pzdr
    wkg