    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Szałamacha listy pisze ...
    Date: Mon, 9 May 2016 22:15:12 +0900
    <ngknvb$ppa$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ngniea$t2$1@node2.news.atman.pl>
    <ngpfmj$jlr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <ngq0qm$j9j$1@node1.news.atman.pl>

    On 05/09/2016 09:40 PM, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > IMO TK zbudowany tylko z członków PO-PSL (zamiast z sędziów)
    > dezorganizowałby pracę obecnego (wrogiego wobec Po i PSL)
    > parlamentu polskiego. Konieczność wprowadzenia wiadomych
    > poprawek do ustawy jest wg mnie oczywista.

    Ehem. Chciałem zauważyć, że za PO-PSL, sześciu członków TS było
    wybranych w czasie poprzednich rządów PiS (co ciekawe, jedna z tych
    sędziów okazała się pospolitą kryminalistką i po roku zrezygnowała z
    funkcji), i jakoś nikt nie robił bitew o Trybunał.

    PO-PSL byli u władzy dwie kadencje; to, że TS składa się teraz w
    większości z sędziów wybranych podczas rządów PO-PSL (a kilku z nich
    zaprzysiężonych przez Lecha Kaczyńskiego), było wolą suwerena,
    parafrazując tu czyjeś słowa.

    Najwyraźniej nieszczęściem dla PiSu jest to, że TK nie jest urzędem,
    który da się obsadzić swoimi kolesiami tuż po wyborach.

    A twoje słowa brzmią trochę strasznie. Bo o ile teraz, wg. PiS, TS
    dezorganizuje pracę parlamentu polskiego (hmm, w jaki sposób?), więc
    trzeba się na nim zemścić, to za jakiś rok może się okazać, że pracę
    parlamentu dezorganizuje polskie społeczeństwo.

    > Uznałbym JKaczyńskiego za krętacza, gdyby takich poprawek nie wprowadził.

    Wszystko na "dobrej drodze". Podczas ostatniego "czatu z internautami"
    już zapowiedział, że najważniejsze zmiany w Polsce na przyszłe miesiące
    to reforma prokuratury, sądownictwa, reforma prawa wyborczego, zmiana
    kodeksu wyborczego.

    Kto by się tam przejmował gospodarką, konkurencyjnością, bezrobociem...

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com