  • Data: 2016-05-19 00:11:21
    Temat: Re: Szałamacha listy pisze ... trzeba do głównego podżegacza.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> writes:

    > Wykonywałeś kiedyś zlecenia dla budżetówki?

    Wykonuje od 20 lat tylko :-)

    > Budżet sam od siebie pobiera 23%, czy od Ciebie?

    Zależy od charakteru umowy. Jeśli zamawia u mnie usługę, to sam pobiera
    od siebie (ja jestem tylko pośrednikiem). Jeśli to ja kupuję chleb
    w sklepie, to pobiera ode mnie (za pośrednictwem sklepu).

    > Zrób zlecenie dla budżetówki (tam, gdzie po latach bojów nie
    > uzupełniono jakiegoś rozporządzenia o ubruttowienie wynagrodzenia o
    > vat)

    Nie wiem co masz na myśli.

    > za 1000 zł (słownie tysiąc) i zobacz, ile z tego zostanie Ci w
    > kieszeni po odliczeniu obowiązkowych składek, dochodowego, vat-u.

    Nie pisałem o podatkach innych niż VAT. Jeśli wystawiam fakturę na
    1000 zł + VAT, to w kieszeni zostaje mi 1000 zł. Ten VAT nigdy nie był
    mój, z drugiej strony w rezultacie ja nie płacę (teoretycznie) VATu, gdy
    sam coś kupuję (mimo że na fakturze i np. w przelewach on jest).
    --
    Krzysztof Hałasa