    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Supersedes: <y...@4...net>
    Date: Sun, 10 Jul 2011 10:05:42 +0200

    Dnia Sat, 9 Jul 2011 10:13:49 +0200, Endriu napisał(a):

    > Root ja od 1992 roku głosuję na UPR. Widze przez te 20 lat jak mój kraj
    > powoli się stacza. Widze te wsztystkie hity którymi karmią mnie z
    > TVN-owskiego ekranu. Najpierw Kwaśniewski tańczył Disco Polo, pózniej
    > obiecywał mieszkania. Następnie obiecywano cuda po wkroczeniu do Unii.
    > Ostatni hity to Euro 2012 po których zresztą Grecja i Portugalia
    > nabudowawszy stadionów - bankrutuje na naszych oczach. Ja nie mogę na to
    > patrzeć jak od 1989 zwszytsko idzie w złą strone - armia urzędników się
    > poczworzyła, pamiętam jak reformy Jerzego Buzka - idola euroentuzjastów-
> [...]

    Ostatnimi czasy Endriu trochę przesadzasz. Jest gdzieś idealny kraj? Mamy
    póki co co jeść, gdzie mieszkać. Grecy też mają. Katastrofa budżetu będzie
    i tak i tak, bo na tym polega ten system albo lepiej - biznes uprawiany
    przez władze w demokratycznych krajach odkąd wymyślono banki.
    Możemy co najwyżej oddalać to w czasie i łagodzić skutki.

    Owszem Grecy - spłeczeństwo jest winne temu, że demonstruje za późno. Nasza
    młodzież też będzie wyrywać płyty chodnikowe, jak już będzie za późno.
    Taki nasz urok. Dlatego piszę czasem że mamy naród o umysłowości
    niewolnika.
    Nie jesteśmy jak Brytyjczycy czy nawet Amerykanie, gdzie społeczeństwo jest
    wyczulone na własny interes i wcale nie odnosi się do swoich władz z
    uwielbieniem. U nas jeszcze póki co premier albo prezydent są osobami
    boskimi.
    Mimo to przypomnij sobie czasy przed 89 rokiem i pomyśl czy naprawdę
    można było dyskutować albo psioczyć na władzę. Już dawno by nas zamknęli.
    Nie jest gorzej niż przedtem więc
    zrobiliśmy postęp. Myślę, że to dużo.
    Brakuje może tego zapału a hiciory olka i głupota młodzieży wojewódzkiej
    też mnie powalają. Lepsze jednak to niż napieprzanie się w okopach.
    Potrzebne nam zmiany w myśleniu o władzy, o państwie, o patriotyzmie, ale
    niekoniecznie dyktatura i represje. Wystarczy normalna edukacja. Wystarczy
    uświadomić ludzikom, że ci "ONI" nie są tacy boscy ani tacy źli, że
    patriotyzm to dbałość o własną rodzinę, otoczenie, pomnaganie znajomym i
    sąsiadom. Nie trzeba wielkich słów, hymnów, flag i całego tego wzniosłego
    pierdolenia.

    Widzę następujące możliwości:
    1. Zmniejszenie sejmu i senatu do kilkudziesięciu posłów i senatorów
    2. Rezygnacja z proporcjonalnego systemu wyborczego
    3. Likwidacja TVP
    4. Zlikwidowanie prawie wszystkich koncesji i zezwoleń co ograniczy zadania
    urzędów i w sposób NATURALNY zmniejszy zatrudnienie w administracji.
    5. Powstrzymanie się rządu i sejmu od zajmowania się sprawami o których nie
    ma zielonego pojęcia (ruch drogowy, koleje, linie lotnicze, hazard,
    marihuana itp.)
    6. Likwidacja wszelkich konkursów na stanowiska państwowe zamiast tego
    państwowy egzamin kompetencyjny i test na uzależnienie od alkoholu.
    7. Transparentość NBP i RPP.

    Fajne postulaty?