    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Szansa na odbicie ?. do Endriu
    Date: Sun, 10 Jul 2011 19:51:48 +0200
    <ivbsdc$pqj$1@inews.gazeta.pl>
    <1fte9lfzl0bg4$.vev5hrz9mi4h.dlg@40tude.net>
    <ivbvlk$69a$1@inews.gazeta.pl>
    <fh6zkeji78ex$.1moelnk8h0154.dlg@40tude.net>
    <ivc30p$fvp$1@inews.gazeta.pl> <u...@4...net>
    <vc9tn8ojrmda$.9cokkfvto0ui$.dlg@40tude.net>
    <ivc6kg$qge$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    <ivcd9q$fp9$1@inews.gazeta.pl>
    <1di18599z7l1t.bodtu5u3g86o$.dlg@40tude.net>

    Problem 6 latków mnie osobiście nie dotyka. Mógłbym to olac. Ważne jest
    jednak aby naswietlić mechanizm działania demokracji w Polsce:

    Ten projekt jest niepotrzebny. Wcześniej bowiem rodzice pokazali już, że
    niemal jednomyślnie nie zgadzają się na to co proponuje ministerstwo
    oświaty. Zrobili to jednak nieformalnie poprzez niewysłanie swoich dzieci
    do szkoły, teraz swoimi podpisami muszą formalnie przedstawiać swój projekt
    w sejmie do głosowania. Projekt - który nie istnieje, bo przecież chodzi o
    to żeby niczego nie zmieniać.
    To przypomina klasyczny dowód że nie jest się wielbłądem: minister może
    sobie z palca wyssać projekt reformy bez żadnego wsparcia ze strony
    społeczeństwa a społeczeństwo żeby to zablokować musi podjąć trud
    organizacyjny, żeby zebrać 200 tysięcy podpisów przy niemal zerowym
    prawdopodobieństwie że ten trud przyniesie skutek.
    Wybieramy zatem demokratycznie premiera, ten z kolei wyciąga z kapelusza
    minister oświaty który w imieniu tego premiera na siłe uszczęśliwia
    społeczeństwo wbrew jego oczywistej woli. Co gorsza sejm przyklepie
    wszystko co wymyśli minister więc mamy demokratyczny parlament,
    demokraktycznie wybranego premiera a rządzi przez nikogo niewybrana pani
    minister, która kompletnie ignoruje tę część społeczeństwa które chce
    uszczęśliwić.

    Sorry ale widząc jak działa "demokracja", na 100% ten protest rodziców nie
    zostanie uwzględniony przez ten Sejm. To znaczy wszystko się odwlecze do
    wyborów, żeby nie zadrażniać sytuacji a potem prawo ustanowione przez panią
    minister oświaty po prostu wejdzie w życie i od września 6 letnie dzieci
    zostaną skoszarowane w szkołach, gdzie część z nich nie będzie potrafiła
    skorzystać z brudnej ubikacji (bo warunki w szkołach są jak wiemy "różne").

    Pieprzyć to, bo cel zostanie osiągnięty: skoszarowanie już od najmłodszych
    lat pomoże wychować młodych i posłusznych konsomolców.