  • Data: 2009-06-12 13:50:28
    Temat: Re: Totalna inwigilacja
    Od: Michał <r...@x...cy> szukaj wiadomości tego autora

    bradley.st pisze:
    > Alez regulacje bankowe i "zostawianie sladow" przy transakcjach
    > bezgotowkowych utrudniaja w jakims stopniu pranie pieniedzy -

    Tak. Utrudniają w jakimś stopniu. Dokładniej w małym stopniu.

    > najlepszym dowodem to, ze gotowka jest preferowanym srodkiem
    > platniczym przy malolegalnych transakcjach.

    IMHO nie ma to żadnego znaczenia. Gotówka lub barter jest preferowany bo
    jest naturalniejszy. Przecież nigdy nie było tak, że przestępcy płacili
    sobie przelewami aż nagle w epoce walk z praniem pieniędzy zaczęli
    płacić gotówką. Zawsze tak było.

    > Oczywiscie, ze "dystrybucja i pranie będzie inaczej wyglądało" zabawa
    > polega na tym kto bedzie o krok do przodu.

    I co, długo masz zamiar się tak bawić? Zrozum, że szary i czarny rynek
    funkcjonował i funkcjonuje nawet w gułagach i podejrzewam, że udział ma
    podobny jak w normalnych gospodarkach. To zjawisko, którego się nie
    wyeliminuje, więc ograniczanie swobody normalnym ludziom to jak
    strzelanie z armaty do wróbla.

    > Heroina w drogerii? Kokaina w spozywczym? Amfetamina na kazdej stacji
    > benzynowej? Z 22% podatku VAT i akcyza? No prosze Pana...! :)

    Dokładnie tak. Będzie to lepsze ze względów fiskalnych i ZDROWOTNYCH, bo
    towar dostępny legalnie będzie wolnorynkowo weryfikowany. Przynajmniej
    wyeliminuje się chemiczne śmieci, które może szkodzą bardziej niż same
    narkotyki.

    Zadałem wcześniej pytanie. Czy wiek temu narkomania była bardziej
    powszechna? Wtedy narkotyki były legalne.

    > Nie nie myle.

    Przepraszam, ale chyba jednak się mylisz. Prostytucja w większości
    państw Wspólnot Europejskich jest legalna. W przeciwieństwie do
    stręczycielstwa. Więc kto i jakie zyski z prostytucji pierze?

    > A kiedy pisze o "pieniadzach z narkobiznesu/przemytu/
    > prostytucji" nie mam na mysli PRZEMYCANYCH banknotow, ale zyski z
    > przemytu. Wyjasniam na wszelki wypadek.

    Chyba odpowiedziałeś na coś czego nie napisałem. Otóż właśnie ZYSKI z
    przemytu powstają gdy obowiązują restrykcje prawne (zakaz, ograniczenie,
    cła, podatki, itp). Więc problem występowania przemytu leży gdzieś
    indziej. Przemyt będzie istniał nawet jeśli z niego nie będzie zysków
    pieniężnych, np. na własny użytek albo wymieniany barterem.

    > Nie do konca. Raczej walka z praniem "przychodow" jest jednym ze
    > srodkow w walki ze streczycielstwem.

    Poważnie wierzysz w takie brednie? Są bredniami choćby z tego powodu, że
    dochód ze stręczycielstwa nie musi być nawet prany a zapewne puszczany
    jest do obrotu dalej na czarnym i białym rynku. Więc dochodów ze
    stręczycielstwa części nawet nie ma szansy wykryć. Za to sam czyn
    stręczycielstwa jest ściśle określony i możliwy do wykrycia, bo
    przelewem nikt nie dokonuje ani stręczycielstwa ani samej prostytucji.

    > Te cla na ktore "rynek reaguje" finansuja w czesci m.in. szkolnictwo i
    > sluzbe zdrowia - dostepne dla ogolu, nie tylko dla nielegalnie
    > wzbogacajacych sie jednostek.

    Wiem, że ten akapit ładnie brzmi i daje poczucie czynienia dobra... ale
    to bzdury. Publiczna oświata i opieka zdrowotna się wali nie tylko u
    nas. Jest w opłakanym stanie w większości państw.

    > Jakos rzadko sie slyszy o panach z
    > Pruszkowa/Wolomina/Gdzietamjeszcze fundujacych wlasnym sumptem szkoly,
    > szpitale albo domy dziecka za zyski z omijania prawa.

    Dlaczego zakłądasz, że ktoś musi coś fundować? Ludzie się sami dorobią i
    sobie sfinansują.

    Teraz nic dziwnego, że nie mają z czego, jeśli ponad połowę dochodów
    jest pobieranych w postaci podatków jawnych i jeszcze kolejna część w
    postaci parapodatków.

    --
    pzdr, Michał
    http://finances.pl/