    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Unijny urzędnik zmieni wszystko
    Date: Thu, 14 Apr 2011 20:36:58 +0200

    Dnia Thu, 14 Apr 2011 18:06:14 +0000 (UTC), n...@W...gazeta.pl
    napisał(a):

    > OFE to byłby świetny pomysł gdyby zarządzający mieli bat na JAK najlepsze
    > wyniki a nie 'byle powyżej minimalnej stopy zwrotu'.

    To zbyt trudne dla typowych funduszy inwestycyjnych. Jest wiele powodów
    zeby nie odstawać od średniej. A co sądzisz o państwowych funduszach
    majątkowych, które powstają w zarówno w krajach bogatych i rozwijajacych
    się?

    > OFE od początku powinny być krajowymi/regionalnymi instytucjami finansowymi (a
    > nie jakieś satelity matek z francji czy innej wielkiej brytanii) z możliwością
    > inwestowania również poza granicami RP i nie tylko w papiery wartościowe.

    No widzisz masz dobry pomysł. Ja tez wolałbym, żeyby te fundy mogły
    inwestować zagranicą. Też wolałbym, żeby inwestowały w obligi USA lub w
    niemieckie Bundy zamiast nasze (tak jak to robi się w Chinach, Norwegii,
    krajach arabskich i mniejszych państwach azjatyckich)
    Jest 10 ki dobrych pomysłów, ale nie ma woli wprowadzenia tego w życie.
    Zamiast tego zbiera się dwóch uczonych i paru biznesmenów i rozkręcają
    interesy. Pozwalamy im na to, wiec robią to co potrafią najlepiej ;)

> [...]
    > w tą 'inżynierię finansową'? Oni doskonale znają to pojęcie ;pp
    > Obecne PełO przerzuca coraz więcej obowiązków na samorządy, tyle, że kasa za
    > tym nie idzie ;))
    >
    > Wracając do tematu unijnych urzędników. Oni zagrażają porządkowi i nauce...
    > Ślimak rybą słodkowodną, marchewka owocem. Dobrze, że wycofali się z krzywizny
    > banana ;))) To przeciez nie jest z dowcipów, tylko faktyczne zapisy prawne...
    > Czekamy na wprowadzenie obowiązku przemalowania znaków poziomych na jezdni na
    > kolor fioletowy oraz wprowadzenie obowiązku zakupu kasków na stadionach.

    Gdyby to tylko chodziło o ślimaki i banany?