    From: Jan Strybyszewski <g...@...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Usrednianie ceny nabycia jednostek funduszu
    Date: Wed, 06 Aug 2008 08:47:53 +0200

    RobertS pisze:

    > przydałby się przykład liczbowy, jakoś suche % do mnie nie przemawiają....
    > proponuję dwa przypadki:
    >
    > 1. wpłacamy do funduszu (może być nawet unikorona akcje) 1.10.1999 r. 53.000
    > zł (od 1.10.1999 do 1.08.2008 mamy 106 miesięcy) = 500 zł x106 m-cy
    > 2. wpłacamy do ww. funduszu 500 zl w każdym miesiącu od 1.10.1999 r. do
    > 1.08.2008 czyli łącznie 53.000 zł

    Nikt nie bedzie 10 lat usrednial. To raczej chodzilo o porownanie masz

    60 tys i czy wplacic NARAZ czy np w 6 ratach co miesiac po 10 tys.

    Podane procenty to roznica w liczbie nabytych jednostek

    I tak wplacajac pierwsza wplate 2001-10-01 odrazu 60 tys kupilbys sobie
    1236,34865 jednostek funduszu, gdyby jednak wplacal po 10 tys
    miesiecznie przez 6 miesiecy od 2001-10-01 mialbys 1051,486857
    jednostek uczestnictwa pomnoz sobie przez biezaca wycene

    np wycena z 2008-08-01 158,78

    W zakupie jednorazowym mialbys dzis 196307zł
    w zakupie usrednionym 166955zł

    --
    Portal edukacyjny o inwestowaniu - http://www.inwestowanie.org.pl/