    From: "Szymon" <w...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: VC dla studenta [BZWBK]
    Date: Wed, 3 Apr 2002 23:38:39 +0200

    Użytkownik "Wilczek" <w...@i...com> napisał w wiadomości
    news:a8friu$n96$1@korweta.task.gda.pl...
    > No i w Multi 25 a nie 40 zl ale wymagaja wplat 1000 zl (choc to wlasciwie
    > bez roznicy bo to w koncu i tak przerzutka pieniedzy z mBanku tam
    > i z powrotem :-))

    Ja wykorzystuje Lukas. Darmo konto, procent calkiem przyjemny (5,5),
    przelewy free i jeszcze jakas promocje daja dla VISA. Poza tym sa w moim
    miescie :-)

    > BTW, podalem tez inne argumenty :-)

    Fakt, ale dla mnie nie mialy zbyt duzego znaczenia - kazdemu wedlug potrzeb.

    Tak sobie dyskutujac na temat kart to jednak stwierdzam, ze jednak te
    darmowe sa najlepsze. Wlasciwie jedyna sprawa roznica wypukle od plaskich to
    ta autoryzacja. Nie robie duzo zakupow karta, ale czy naprawde z tym jest az
    taka tragedia? Wydaje mi sie, ze to chyba lekka przesada. Dla mnie
    najwazniejsze sa koszty i nawet nie dlatego, ze mnie nie stac na te kilka zl
    miesiecznie za oplate, ale chodzi o sposob myslenia. Karta ma mi ulatwiac
    zycie, a nie utrudniac. Konto ma mi dac zysk. Jesli obie rzeczy przynosza
    straty to nie maja sensu. Rozumiem, ze niektorzy chca pomachac znajomym
    kilkoma kartami, inni jada za granice, ktos ma firmowa. Po prostu kazdemu
    wedlug potrzeb. Ciekawe jest natomiast to, ze w ciagu kilku lat mentalnosc
    ludzi sie zmienila. Kiedys bylo wlasnie naturalne, ze jak powierzam komus
    pieniazki to mam zysk, dzis trzeba liczyc gdzie sie najmniej straci.

    Kiedys w bankomacie mozna bylo doladowac sobie konto sim+. Tyle, ze z konta
    zjechalo 50zl, a doladowanie bylo 55. Dlaczego? Bo operator ma zysk, gdy nie
    musi drukowac kuponow, rozprowadzac je przez Ruch np. itp itd. Takie
    postepowanie rozumiem. Teraz znowu jest, ze placac karta lukasa zdrapki popa
    sa o 10% tansze. I takie kupowanie karta tez lapie. Ale jak mi ktos mowi, ze
    wydaje rocznie na karty po 200-300zl, jak sie domyslam podobnie z obsluga
    kont, to jesli owa osoba nie ma zakupow na kilkadziesiat tys. to wydaje mi
    sie to dziwne.

    Wracajac do topicu... VC dla studenta w BZ WBK. Jak czytalem - ktos mial
    problem bo jego wplywy oscylowaly w okolicach 500zl. Czy naprawde jest sens
    wydawania 40zl na VC jak mozna miec electronow i maestro teraz ile dusza
    zapragnie? Wiem - ktos ma kaprys to kupuje. Ja tylko staram sie zglebic
    tajniki motywacji tej osoby (prosze nie pisac, iz przecietny student majacy
    trudnosci z wplywem 500zl kupuje w australijskim sklepie internetowym, a na
    wakacje jezdzi na Bora Bora i tam sie przydaje).

    pzdr