  • Data: 2006-06-18 19:52:03
    Temat: Re: Visa Classic i PIN
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> wrote:

    > A dlaczego USA jest tematem pobocznym. Jakieś inne karty tam wydają, czy
    > jak.

    Tak. Amerykańskie. Przez amerykańskie banki.
    Nie macie automatów wymagających podawania PIN-u.
    Nie macie bankomatów ze szczeliną 'wciągających kartę'.
    W temacie tej dyskusji jest to więc temat poboczny.

    > Od samego początku tak piszę. Są banki, które pinu do kart nie wydają.
    > I też na samym początku napisałem, że jak poprosisz to dostaniesz.

    Te 2 zdania się kłócą ze sobą.
    To albo nie wydają albo wydają, ale jak poprosisz. Zdecyduj się proszę.

    > Czyż nie tak.

    Czyżyk :)

    > Hmm, tylko że nie było mowy o bankomatach, tylko automatach.

    Na jedno wychodzi. Obydwa żądają PIN-u.

    > Jedym z typów automatów jest bankomat. Natomiast to co stoi na stacji

    Na stacjach Neste nie stoją bankomaty. We Francji biletów nie kupuje się w
    bankomatach.

    > benzynowej "bezobsługowej" bankomatem raczej nazwać się nie da, a
    > automatem tak.

    No dobrze. A jakie to ma znaczenie dla tej dyskusji? Bo się chyba sam
    pogubiłeś do czego zmierzasz.

    > Dlatego napisałem jak napisałem.
    > Automaty, gdzie po prostu przecigasz/wkładasz i pin ani nic innego nie
    > jest wymagana jak najbardziej istnieją.

    Ale niech sobie istnieją. Ba - istnieją nawet w Europie (nie wiem jak w
    Polsce).
    Ale to nie zmienia faktem, że istnieją też setki automatów, gdzie MUSISZ
    podać PIN aby dokonać płatności.
    To że nie ma ich w US, nie oznacza że nie istnieją w ogóle.

    > W bankomatach przy wypłacie gotówki musisz mieć pin.
    > A przynajmniej ja nie słyszałem o bankomacie, który by pinu nie chciał.

    No jak to? Przed chwilą pisałeś że w bankomacie przeciągasz kartą i tyle..

    > automat nie musi być bankomatem.

    Pani w kasie nie jest ani automatem, ani bankomatem :>

    > Automaty stoją w sklepach, gdzie płacisz za towar, stoją na stacjach
    > benzywnowych, stoją w stacjach metra, gdzie pożesz kupić bilet i w
    > mnóstwie innycvh miejsc.

    Dokładnie. I w żadnych z tym automatów zlokalizowanych w US nie musisz podać
    PIN-u?
    Fajnie.
    Ale w takich samych automatach zlokalizowanych w Polsce i Europie,
    najczęściej musisz podać PIN, niezależnie od typu posiadanej karty.
    Proponuję na tym zakończyć dyskusję bo robi się jałowa.

    --
    Przemysław Maciuszko