  • Data: 2008-12-25 19:25:57
    Temat: Re: WLAN i bezpieczeństwo
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
    news:giqn86$rbq$2@pippin.nask.net.pl...

    > A to już się kajam i cofam co napisałem - przekonany byłem zawsze że ISIP
    > jest aktualizowany bez zbędnej zwłoki a prezentowany akt ujednolicony
    > zawiera brzmienie aktualne ;)
    >
    > W tym brzmieniu przepisu faktycznie sprawa jest jasna i oczywista.

    Nie jest. Dla każdego informatyka jasne jest, że "uzyskanie dostępu do
    sieci bez uprawnienia" jest adekwatne do przełamania jakichkolwiek
    zabezpieczeń lub korzystania ze znanych dziur i błędów, aby uzyskać dostęp
    do tej sieci. To, że zlikwidowano tam zapis o przełamywaniu zabezpieczeń,
    może oznaczać jedynie, że jak pani Kasia zostawi na biurku karteczkę z
    loginem i hasłem, a ty wbrew jej widzy i zgody zalogujesz się używając tych
    danych to także podpadasz pod ten paragraf, pomimo, że nigdzie się nie
    włamałeś patrząc na to z technicznego punktu widzenia. Jeśli zaczniemy na to
    patrzeć inaczej, to dojdziemy do wniosku, że wejście na jakąkolwiek stronę
    www podpada pod ten paragraf. Choćby wpisując adres https://www.mbank.com.pl
    , gdyż nie posiadając konta w mBanku nie ma uprawnień do korzystania z tego
    systemu, a strona logowania, to już jest część systemu informatycznego.