  • Data: 2002-01-15 22:26:28
    Temat: Re: Weiss wlasnie o kartach
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ROBBO <r...@r...si.ec.pl> wrote:

    > No dobrze wiec czekamy na PRAWO ktore pozwala przez widzimisie sprzedawcy
    > pociac karty bo jak narazie podstawy prawnej nie widzialem

    Podzielmy to na poszczególne składowe

    1.Sprzedawca na podstawie własnego widzimisię może nabrac podejrzeń, że
    nie jestes uprawniony do posługiwania się kartą.

    Zgadza się?

    2. Sprzedawca jest zobowiązany umową z bankiem do zatrzymywania kart w
    przypadku kiedy nabierze przekonania, że osoba która się nia posługuje
    nie jest do tego uprawniona (n.p. niezgodnośc podpisu)

    Zgadza się?

    3. Sprzedawca może poinformować klienta o swoich wątpliwościach i
    poprosić go o uwiarygodnienie swoich praw do posługiwania się kartą
    poprzez okazanie dowodu tożsamości.

    Zgadza się (przypominam, że prosić zawsze można)

    Teraz wię, jeżeli sprzedawca chce, to wykonuje zależny od niego punkt
    pierwszy, następnie stwierdza, że umowa z bankiem obliguje go do 2, a
    żeby dać Ci szansę prosi o 3.
    Ty odmawiasz, więc wątpliwość przeradza się w przekonanie i sprzedawca
    wykonuje punkt 2.

    Przykro mi, że w przepisach nie ma punktu specjalnego dla Ciebie. Tak to
    już jest w przepisach, że niektóre działania są dozwolone dopiero przez
    złożenie kilku praw do kupy.

    > Nie jesli nie przedstawi pelnomocnitwa wlasciela. To samo tyczy
    > sprzedawcy. Nie ma prawo tknac mojej karty bo mu sie costam nie podoba.

    Wybacz, rozśmieszyłeś mnie. Prawo nabył w momencie upoważniania. Nie
    musi mieć pełnomocnictwa, żeby samochód przejąc.MOże je mieć dla swojej
    oraz Twojej wygody.

    Sprzedawca MA OBOWIĄZEK zatrzymać kartę, jeżeli sądzi, że nie jesteś
    uprawniony do korzystania z niej. Tak mówi instrukcja, którą otrzymuje
    od akłajera.

    --
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313