    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Wkrótce koniec świata?
    Date: Wed, 30 Mar 2022 20:06:30 +0200

    W dniu 30 mar 2022 o 13:27, Olin pisze:

    > Wybuch materiału rozszczepialnego to jednak
    > bez porównania większy problem,

    Ach ta wyobraźnia...
    Ponoć Czarnobyl był setki razy groźniejszy/skuteczniejszy
    niż Hirosima...

    > bo syfu będzie więcej, a ludzie w okolicy
    > będą narażeni na falę uderzeniową

    Owszem.

    > i mordercze promieniowanie,

    Jakie? Gamma?

    > zapewne w ciągu kilku minut dostaną dawkę,
    > która spowoduje chorobę popromienną albo

    Dlaczego albo? Nie można mieć obu?...

    > raka w późniejszym terminie.

    Stronty, cezy, jody są skuteczniejsze w rakotwórstwie...

    > W przypadku jakiejkolwiek awarii elektrowni grzybka nie
    > będzie, bo to zupełnie co innego niż bomba.

    Obejrzyj spadające helikoptery rażone Piorunem
    (z jasnego nieba?) a zobaczysz grzyby...

    -=-

    Nie trzeba wybuchu...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Skażenie_w_Goiânii

    13 września 1987 stare źródło promieniowania zostało wyniesione ze
    zlikwidowanego szpitala w Goiânii, stolicy centralnego stanu Brazylii
    Goiâs. Materiał ten przechodził z rąk do rąk, powodując poważne
    skażenie radioaktywne i w rezultacie napromieniowania śmierć kilku osób.

    Z wielu miejsc usunięto warstwę ziemi, kilka budynków zostało
    zburzonych. Wszelkie obiekty z domów były wynoszone i osobno badane
    pod kątem skażenia. Obiekty nieskażone były pakowane do plastikowych
    worków, obiekty skażone były przeznaczane do dekontaminacji lub były
    traktowane jako odpady

    -=-

    Ponoć Moskale deeskalują przez eskalację -- 02 marca nad Szwecję
    wysłali samoloty uzbrojone w broń jąderkową...

    https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/839120
    8,rosja-samoloty-szwecja-przestrzen-powietrzna-bron-
    jadrowa.html

    https://www.rmf24.pl/raporty/raport-wojna-z-rosja/ne
    ws-rosyjskie-samoloty-naruszyly-szwedzka-przestrzen-
    powietrzna-,nId,5927758#crp_state=1

    https://wiadomosci.wp.pl/media-rosyjskie-samoloty-na
    ruszyly-szwedzka-przestrzen-wyposazone-byly-w-bron-j
    adrowa-6752908134951456a

    --