-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!eternal-september.org!feeder.eterna
l-september.org!mx02.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
From: witek <w...@g...pl.invalid>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Właśnie się dowiedziałem, że da się obciążyć nieistniejącą
kartę :-) nieistniejącego klienta
Date: Sat, 7 Nov 2015 14:39:33 -0600
Organization: A noiseless patient Spider
Lines: 82
Message-ID: <n1lndu$9i2$1@dont-email.me>
References: <5...@g...pl> <n1jbdr$vqg$1@dont-email.me>
<563d3471$0$694$65785112@news.neostrada.pl> <n1je5m$vqg$2@dont-email.me>
<563d4ac7$0$22835$65785112@news.neostrada.pl>
<n1jjse$vqg$5@dont-email.me> <563d5960$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<n1jlla$vqg$6@dont-email.me>
<563dfd83$0$22828$65785112@news.neostrada.pl>
<n1l49m$o5c$1@dont-email.me> <1...@4...net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 7 Nov 2015 20:37:18 -0000 (UTC)
Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
posting-host="1d6283019ae36a9d3448d1d81ad8bc86"; logging-data="9794";
mail-complaints-to="a...@e...org";
posting-account="U2FsdGVkX18/Mwt1w7ENdVN5cLY8nbUNmc25CIqkRwE="
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:44.0) Gecko/20100101
Thunderbird/44.0a2
In-Reply-To: <1...@4...net>
Cancel-Lock: sha1:eKi1W82k4U+/PPK6turXLJ9xhuU=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:617819
[ ukryj nagłówki ]J.F. wrote:
> Dnia Sat, 7 Nov 2015 09:13:01 -0600, witek napisał(a):
>> Bank odpowiedzial ci poprawnie na reklamację.
>> Nie moze cofnąć transakcji, bo jak najbardziej na rekurencyjne
>> obciążanie karty wyraziłeś zgodę. Wiec nie ma mowy o zadnym fraudzie.
>
> Bank o tym nie wie - tzn wie od drugiej strony.
Dlatego przyjął reklamację roberta i otrzymał odpowiedź, że obciążenie
karty wynika z zakupu konkretnego produktu i zgody na cykliczne
obciążenie karty jako zapłaty za licencję na kolejny okres.
Dlatego odpisał, że reklamacji uznać nie może. No bo ni może.
>
>> To co bank powinien zrobić ale się pewnie nie dogadaliscie, to nie
>> reklamować bezzasadność transakcji tylko reklamowac podwojne obciążenie
>> karty. I tu bys wygral.
>
> Albo i nie, bo skoro kontrahent dwa razy obciazyl, to widac ma racje w
> opinii BPH :-)
Nie. W reklamacji w ogole nie było mowy o podwojnym obciążeniu, tylko o
bezsadnycm obciążeniu.
Najwyrazniej się nie dogadali czego reklamacja ma dotyczyc lub druga
strona nie zrozumiała.
Bank w reklamacji wymienił tylko jedną transakcję.
Stąd odpowiedź drugiej strony była taka jaka była.
>> Ale albo nie tego chciałeś albo sie nie dogadaliscie.
>
> Jedno obciazenie by pozostalo.
tak,
gdyby obie strony dogadały się co do tego co chcą reklamować.
> Tak czy inaczej - powinna byc procedura, aby klient mogl sie od takiej
> platnosci uwolnic.
Oczywiscie. Płatności rekurencyjne załatwią się u źródła a nie w banku,
bo bankowi nic do tego.
> Ty dales rade, ale co by bylo, gdybym np zapomnial
> na ktory adres e-mail zamowilem ?
Wtedy rozwiązaniem jest zatrzeżenie karty.
Opwieści banku o niedasie nalezy włożyć między bajki.
Po za tym spokojnie dałoby się znaleźć wcześniej czy później. Wymagałoby
co najwyzej wiecej niz 5 minut i kilku a nie jednego telefonu.
>
> Wycofanie platnosci, a potem dostawca bedzie szukal kontaktu.
płatności wycofać się nie da, bo nie ma podstawy.
Dostawca kontaktu szukał nie będzie. Po prostu zablokuje licencję (albo
i nie) i sprawę zakończy. Za mały zysk, za duże koszty zeby sie w to bawic.
>
> Albo jednak wyciagnac nauczke i do internetu wirtualna karte zalozyc.
>
Nauczka powinna być taka:
jak sie coś kupuje to zostawiać sobie informację o tym co sie kupiło i
gdzie. Szczególnie jeśli obciążenia są cykliczne. Na pewno na majla
przyszło potwierdzenie transakcji. Takie informacje trzeba po prostu
zbierac.
Zresztą jak widać da się i bez tego.
Mi się sprawę udało załatwić w 5 minut po jednej linijce z wyciągu karty.
Najlepiej do takich cyklicznych obciążeń nadaje się paypal.
Tam masz całą listę komu wyraziłeś na to zgodę i w każdej chwili jednym
kliknięciem możesz się z tego wycofać.
Następne wpisy z tego wątku
- 07.11.15 22:24 J.F.
- 07.11.15 23:11 witek
- 08.11.15 00:33 Robert Tomasik
- 08.11.15 00:36 Robert Tomasik
- 08.11.15 02:34 witek
- 08.11.15 02:37 witek
- 08.11.15 11:07 m4rkiz
- 08.11.15 11:34 Robert Tomasik
- 08.11.15 11:37 Robert Tomasik
- 08.11.15 11:57 Robert Tomasik
- 08.11.15 16:44 witek
- 08.11.15 16:47 witek
- 08.11.15 17:26 witek
- 08.11.15 18:45 Robert Tomasik
- 08.11.15 18:48 Robert Tomasik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Velo częściowo ugiął się...
- że co?
- I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- Jak to kupić?
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- Zabawny epizod z Santander Consumerem
- Zapamiętana karta w aplikacji
- Velo -- zgłoszenie incydentu
- Velo -- kradzież czy bałagan?...
- Velo bank nie odpuszcza?...
- Velo jak zwykle bredzi...
- Od setki do setki...
- Velo ostrzega przed sobą?
- Nest -- polecenie
Najnowsze wątki
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...
- 2024-09-22 że co?
- 2024-09-22 I po co było się tak ZAPIERAĆ? Mówiłem żeby proponować wcześniej UGODY FRANKOWE?
- 2024-09-20 Jak to kupić?
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-17 Re: Obronią nas doskonale czołgi...
- 2024-09-12 Zabawny epizod z Santander Consumerem
- 2024-09-12 Zapamiętana karta w aplikacji
- 2024-09-11 Velo -- zgłoszenie incydentu
- 2024-09-10 Velo -- kradzież czy bałagan?...
- 2024-09-10 Velo bank nie odpuszcza?...
- 2024-09-05 Velo jak zwykle bredzi...
- 2024-09-01 Od setki do setki...
- 2024-08-30 Velo ostrzega przed sobą?
- 2024-08-29 Nest -- polecenie