-
Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed1.plix
.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!newsfeed01.sul.t-online.de!t-online.de!newsfeed.
neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neost
rada.pl!not-for-mail
From: Michal_Ko <m...@n...org>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Re: Z cyklu kto da więcej - limit płatności kartą w sklepie
Date: Sun, 03 Jan 2010 00:22:31 +0100
Organization: TP - http://www.tp.pl/
Lines: 80
Message-ID: <hhol4f$phm$1@nemesis.news.neostrada.pl>
References: <hhlmk7$4sd$1@inews.gazeta.pl> <hhlmk3$ggg$1@news.interia.pl>
<hhms9l$ncp$1@inews.gazeta.pl> <hhnjfv$d7p$1@inews.gazeta.pl>
<hhnlif$7o0$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hho0vc$3us$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: ggq10.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1262475215 26166 83.12.172.10 (2 Jan 2010 23:33:35
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Jan 2010 23:33:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (X11/20090817)
In-Reply-To: <hho0vc$3us$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:514222
[ ukryj nagłówki ]Robert Tomasik pisze:
>
>> Napisz krok po kroku co robić z takim sklepem... Poza tym to się
>> wydaje zbyt piękne by było prawdziwe, zwłaszcza w przypadku większych
>> sklepów: Kaufland (u mnie od 10zł), Lidl (chyba od 20zł)...
>
> Krok po kroku sprawdzone na kilkunastu sklepach, w tym LIDL i NOMI, a to
> już chyba sieciowe są sklepy.
>
> 1) reklamacja do banku BPH, że odmówiono mi honorowania wydanej przez
> nich karty z powodu zbyt niskiej kwoty (piewsze było NOMI).
> 2) standardowa odpowiedź banku nr 1: "To nie bank i nie mają na to wpływu".
> 3) kolejna reklamacja mailem z żądaniem zwrotu prowizji za wydanie
> karty, bo sprzedano mi kartę mającą rzekomo funkcjonować od 0 zł, a
> teraz z odpowiedzi banku wynika, że bank tego nie jest w stanie
> zagwarantować. Nieśmiale wspomnienie o powiadomieniu organów nadzoru
> bankowego i rzecznika praw konsumenta oraz przesłaniu ich pierwszej
> odpowiedzi do mediów. W końcu sprzedają usługę, na któej realizację nie
> mają poodobno wpływu.
> 4) kontakt mailowy człowieka żywego z banku, który poprosił o opisanie
> problemu i w miarę możliwości przesłanie skanu z paragonu.
> 5) po kilku dniach przyszła prośba mailem z banku o sprawdzenie, czy się
> poprawiło. Kupiłem żarówkę energooszczędną za 9,95 i stwierdziłem, że
> kartkę z limitem z kasy wcięło. Przy kasie kasjerka słowem się nie
> zająknęła o limicie. Powiadomiłem o tym bank.
Bardzo ciekawa sprawa :) Pozostaje coś takiego przetestować w mbanku-
jednak nie wróżę zbyt dużego sukcesu :) Chociażby z tego powodu, że nie
ma jak poprosić o zniesienie opłaty za kartę :P
>
> Od tego czasu w razie problemów powtarzam ten algorytm, z tym że już nie
> spotkałem się z pkt 2, czyli standardową odpowiedzią nr 1. Może sobie
> mnie gdzieś odnotowali jako upierdliwego i roszczeniowego klienta, ale
> nie dają mi odczuć. Jak jest kartka, to wysyłam im fotkę (system
> reklamacyjny tego nie dopuszczam, ale w reklamacji nadmieniam o takiej
> możliwości i zawsze oddzywa się jakiś żywy człowiek i prosi o
> przesłanie). Najwyzsza kwota upolowano przeze mnie, to 30 zł. Taki sklep
> zabawkowy w N.Sączu ul. Nawojowska 1 - jakby ktoś chciał moją wypowiedź
> weryfikować.
Podejrzewam, że *na swój sposób* bankom też zależy na tępieniu limitów
(bo więcej mniejszych transakcji= lepsza kasa dla nich i dla acquirerów)
no i też większe zadowolenie klientów. Przy czym z drugiej strony ja się
sprzedawcom- przy takich warunkach jakie mają- wcale nie dziwię co do
postępowania i faktycznie, sklep może być stratny na zapłacie 2zł kartą,
gdzie ma DUŻĄ prowzję: "od autoryzacji" + procent od kwoty + połączenie
telefoniczne.
--
Michał
Następne wpisy z tego wątku
- 02.01.10 23:34 Robert Tomasik
- 03.01.10 00:01 Michal_Ko
- 02.01.10 20:27 MK
- 03.01.10 07:18 Valdi
- 03.01.10 07:15 Valdi
- 03.01.10 10:27 Michal Jankowski
- 03.01.10 10:46 Valdi
- 03.01.10 11:11 zly
- 03.01.10 11:17 zly
- 03.01.10 12:06 MK
- 03.01.10 12:35 Valdi
- 03.01.10 12:40 Valdi
- 03.01.10 12:54 MK
- 03.01.10 12:55 Michal_Ko
- 03.01.10 13:54 zly
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże