  • Data: 2003-06-28 10:46:13
    Temat: Re: Zaczyna normalnieć - nieuczciwi na czarne listy !!!
    Od: No Name <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przy tak diabelskim oprocentowaniu (i łatwości uzyskaniu pożyczki) tylko
    > 9,2%, kłania się skuteczny sposób zbierania rat.

    Nie wiem jak ma Provident, ale "firmy" udzielające kredytów
    "małoeleganckich" wliczają w koszty (w oprocentowanie) wysoką
    nieściągalność (zakłada się 20-30%).

    Nazywanie nieuczciwym kogoś, kto nie zapłacił za prąd, bo go wyjebali z
    roboty jest nadużyciem. ("wyjebać" - zwolnić kogoś bez wcześniejszej
    zapowiedzi, nagle - informacja dla tych, którzy nie znają języka
    establishmentu).
    Nieuczciwy to jest np. członek zarządu spółki skarbu państwa, który
    działając łącznie i w porozumieniu tworzy nowy podmiot prawa handlowego
    w celu np. jednokrotnej realizacji wybranej operacji gospodarczej i
    zamierzonego niezapłacenia wybranym dostawcom/podwykonawcom.
    Pracownicy oszukanego nie dostają wypłaty albo idą na kuronia i nie
    płacą rachunków. Kto tu nieuczciwy?
    Trudno mówić o nieuczciwości, gdy podpisuje się cyrograf na dwa lata
    (vide GSM) - ponieważ nie da się wszystkiego przewidzieć - podmiot prawa
    handlowego ma na taką okoliczność instytucję upadłości. Co ma zwykły
    misiek? Odium oszusta i komornika.

    Pzdr: Dogbert