eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiZamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE › Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
  • Data: 2017-08-04 09:46:49
    Temat: Re: Zamrożą twój rachunek, żeby ratować bank. Kontrowersyjny pomysł UE
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 19:59:13 UTC+2 użytkownik Krzysztof Halasa napisał:

    > Nie tyle (tylko) zrobiły, co robią cały czas. Więc teoretycznie można to
    > zahamować. Aczkolwiek podejrzewam, że wtedy zamiast banków komercyjnych
    > zarobiłby na tym NBP.

    Nie wiem czy czytałeś np. Wojne o pieniądz czy generalnie o temacie pieniądz jako
    dług.

    Jarosław ma na mysli prosty fakt:
    Inicjalnie w gospodarce było pieniądza pi*oko tyle ile zasobów jakie można za te
    pieniądze kupić.
    Gdyby nie dokładac pieniądza to ustalił by sie stan równowagi i z biegiem czasu przy
    rozwoju gospodarczym ceny by opadały.

    Feler w tym jest taki ze jak bank ci pozyczy pieniądza to musisz oddać więcej
    (oprocentowanie). A tego "więcej" praktycznie nie ma. Dlatego tego długu sie spłacić
    nie daje. Aby sie dało banki muszą kreować nowy pieniądz.

    Tak długo jak kreuja w takt rozwoju gospodarki tak długo całośc sie kręci a banki
    jako jedyne zeskrobuja stopniowo PKB...

    Ale to dosyc ciekawy i kontrowersyjny wątek :)