  • Data: 2005-12-28 13:16:35
    Temat: Re: Zapomniałam zamknąć konto - grożą mi sądem
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 28 Dec 2005 09:19:50 +0000 (UTC), Zuzaczek napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Kilka lat temu miałam otwarte konto w BPH. Przestałam go używać prawie 3 lata
    > temu. W grudniu zadzwoniła do mnie osoba z kancelarii prawnej informując
    > mnie, że na koncie łącznie z miesięcznymi opłatami za prowadzenie konta i
    > odsetkami jest do spłacenia 270 zł.

    Widzę, ze liczba fanów tego pazernego banku lawinowo rośnie ;)
    A na poważnie:
    Przeczytaj sobie wątek http://tiny.pl/xk7g dotyczący identycznej sprawy,
    a zwłaszcza weź pod uwagę treść Art. 728 Kodeksu cywilnego:

    "§ 1. Przy umowie zawartej na czas nieoznaczony bank jest obowiązany
    informować posiadacza rachunku, w sposób określony w umowie, o każdej
    zmianie stanu rachunku bankowego."

    Sprawdź, co mówi umowa na temat informowania Cię o zmianach stanu
    rachunku - może tam nigdzie nie ma Twojej pisemnej zgody na
    nieotrzymywanie wyciągów z konta?
    Obawiam się jednak, że Twoja prośba o rozłożenie płatności na raty,
    zostanie potraktowana jako uznanie ich roszczenia.
    A niezależnie od wszystkiego, możesz spróbować zainteresować
    dziennikarzy praktykami tego konkretnego banku - trochę darmowej reklamy
    im sie przyda ;)

    --
    Krzysztof