    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Złoto?
    Date: Mon, 10 Jun 2013 14:22:17 +0200
    <kp1q2u$dhp$1@node2.news.atman.pl>

    On Sun, 09 Jun 2013 13:48:46 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >Proste: zrzucenie na rynek dużej ilości złota, oficjalne odejście od
    >złotych rezerw, kampania propagandowa na temat masowego fałszowania złota.

    ostatniego chyba (jeszcze nie było), ale:
    - obroty złotem fizycznym zdaje się biją ostatnio rekordy
    - czekamy na "zrzuty" banków centralnych... hmmm, dlaczego jednak one
    kupują od jakiegoś czasu a dodatkowo np. Bundesbank sprowadza je
    fizycznie do siebie
    (http://goraczka-zlota.blogspot.com/2013/01/bundesba
    nk-odzyska-czesc-zagranicznych.html)?
    - rządy mają ok. 18% światowego złota, więc jak bardzo nawet gwałtowna
    wyprzedaż zapasów zakłóciłaby cenę?

    Jak wygląda "oficjalne odejście od złotych rezerw"? Czy masz na myśli
    sytuację, że np. NBP pozbywa się dziś swoich 100-paru ton za te 4
    miliardy USD z hakiem? I co się zmieni, jak sądzisz? Porównajmy to z
    długiem państwa rzędu 300 miliardów USD (http://www.zegardlugu.pl/)
    czy "dodrukiem" dolara w wysokości 85 mld USD miesięcznie.

    >Jak sprawdzisz jej czystość?
    u jubilera. Skoro można za niewielką kwotę sprawdzić pierścionek, to i
    monetę się da.

    >Pewnie, że są sposoby, ale to kosztuje.

    Poczytaj http://www.twonuggets.com/node/1361
    Nie jest tak drogo.
    Ty z kolei piszesz o inwestycjach w "środki produkcji". Sądzisz, że
    sprawdzenie kondycji przedsiębiorstwa, w które inwestujesz jest tańsze
    i prostsze?

    >Teraz wyobraź sobie panikę, jak ludzie zaczną myśleć, że ich złoto też
    >może być fałszowane, więc będę chcieli się go pozbyć...

    Myślisz, że będzie gorsza niż na Cyprze? Ja nie.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski