  • Data: 2013-06-11 19:20:19
    Temat: Re: Złoto?
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Jun 2013 22:17:34 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...com> wrote:

    >Trochę naciągane, ale "za komuny" jak masowo używano aluminiowych
    >złotówek zamiast podkładek (bo wychodziło taniej) to podciągali to pod
    >"niszczenie godła". Przepis nadal obowiązuje ;)

    Podaj paragraf, bo IMHO opierasz się na jakimś micie (nie pierwszy
    raz, IMHO).

    >Konfederaci w USA wątpili, że świat może się obyć bez ich bawełny. Ale
    >się obył i przerypali.

    i bawełna i złoto są nadal w użyciu.

    >Pamiętaj też, że syntezie złota na przeszkodzie stoi zasadniczo tylko
    >koszt energii.

    pamiętam. Nie stoi on natomiast na przeszkodzie syntezie dolara
    amerykańskiego, euro, złotówki, jena... więc jednak wolę złoto.

    >W przypadku złota 90% zapotrzebowania to lokaty i błyskotki - czyli tak
    >na prawdę to fanaberia a nie obiektywna potrzeba.

    znów się mylisz. W wyrobach tego typu jest ok. 50% światowego złota.