  • Data: 2022-07-12 17:39:22
    Temat: Re: Zyski ze sprzedaży walut obcych w kantorze internetowym
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 12 lipca 2022 o 15:58:33 UTC+2 Marek napisał(a):

    > Problem w tym że to sposób na inwestycję w fazie spowolnienia
    > gospodarczego. Duża kwota PLN wymieniona na waluty obce.

    To wiadomo, że w gotówce trzyma się kasę podczas jednej z części "kółeczka
    inwestowania".
    Miałem o tym wykład na jednej z kolacyjek, na jakie zapraszał śp. lion's bank.
    Pozostałe części to były chyba akcje, surowce i obligacje - ale dlaczego akurat
    obligacje to
    już nie pamiętam, nie pamiętam też kolejności oraz tego, przy jakich symptomach
    sprzedawać
    to, co się ma i kupować kolejny "element" (z tym, że "piątego" nie ma ;)

    W normalnym kraju wrzuca się kasę na lokatę - i w normalnym kraju nie jest to żadna
    "inwestycja"
    tylko przeniesienie środków w czasie - przez czas, w którym anonimowi dawcy kapitału,
    krew kapitalizmu,
    ponoszą straty.
    Ale w sumie lokata to też "inwestycja" i podatek od "zysku" jest - tylko znów jest to
    podatek
    od przychodu, bez uwzględnienia kosztów w postacie inflacji...
    Więc od waluty kraju nienormalnego trzeba uciekać - ale kraj nienormalny nie jest aż
    tak
    głupi, żeby jednak i od tego podatku nie chcieć...

    > W ubiegłym roku
    > kupiłem we wrześniu i sprzedam chyba w przyszłym roku:))) Żadnego PITu
    > nie dostanę z kantoru to i podatku nie zamierzam płacić.

    Do tego czasu kantory, te "internetowe" też, mogą już być zobowiązane do raportowania
    WSZYSTKICH
    transakcji do US.
    A takie na 1M to mogą już raportować...
    A wysłanie takiej sumy za granicę to już na pewno.
    Możesz się jedynie pocieszyć, że jedynym kłopotem większym od posiadania pieniędzy
    jest ich brak ;>