  • Data: 2010-07-09 21:16:30
    Temat: Re: alior - zmiany w KK
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:i17v2i$bkv$...@i...gazeta.pl...

    > Natomiast praktycznie problem jest inny: Jak wykonać operację na kwotę
    > przewyższającą limit kredytowy? Mój rekord to w ciągu jednego miesiąca
    > wykonane operacje na 3-krotność limitu. Wystarczyło nadpłacić kartę i
    > można było wydawać dowolnie dużo. Teraz się to nie uda?
    >
    > Przykład: Limit kredytowy wynosi 1000zł, chcę kupić rodzinie bilety
    > lotnicze za 5000zł. Jak to zrobić? Do tej pory nie było z tym
    > najmniejszego problemu - wystarczyło nadpłacić 4000.

    Nie sądzę aby ich celem było świadome ograniczenie tego rodzaju funkcji
    karty. Nie sądzę także aby ono w rzeczywistości występowało.

    Myślę, że celem wprowadzanej zmiany było jakieś uporządkowanie rozliczeń w
    przypadku nadpłaty na karcie. Przykładowo może wcześniejsze regulacje nie
    upoważniały banku do spłaty z nadpłaty kwoty minimalnej kiedy nadpłata z
    poprzedniego okresu była niższa od całości zadłużenia w bieżącym okresie
    rozliczeniowym ale wyższa od kwoty spłaty minimalnej, któremuś klientowi
    została naliczona opłata za brak spłaty minimalnej i się wkurzył i była z
    tego jakaś chryja.

    Zdecydowanie obstawiam, że w kontekście o którym piszesz nie nastąpią żadne
    zmiany.