eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzelew - oszustwo i sprawa reklamacji (mBank)Re: bank musi sprawdzić zgodność
  • Data: 2009-04-15 18:41:21
    Temat: Re: bank musi sprawdzić zgodność
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Chris wrote:
    >>> A jak wyśle "na odbiorcę" i okaże się, że kasa zamiast na konto firmy
    >>> "Odbiorca S.A." trafiła na konto firmy "Odbiorca Sp. z o.o."
    >>> (zarejestrowanej pod tym samym adresem, tak samo zresztą jak spółki
    >>> "Odbiorca j.v." oraz "Odbiorca s.c."!), to kto wtedy będzie odpowiadał
    >>> za utracone pieniądze?
    >> Oczywiście bank. Dwa podmioty nie mogą się nazywać tak samo. Różnica w
    >> stylu "S.A." i "Sp z o.o." to też jest istotna różnica i bank ma
    >> obowiązek to sprawdzić.
    >
    > No to życzę Ci miłego sprawdzania :)
    > A na początek proponuję, żebyś się zastanowił, które z poniższych
    > przelewów powinny zostać zrealizowane,

    Te, które pasują do nazwy właściciela rachunku.

    > a które odrzucone, jeśli
    > adresatem będzie:
    > "Telekomunikacja Polska", "Telekomunikacja Polska SA",Telekomunikacja
    > P.",Telekomunikacja","TP", "TP SA", "TPSA","T.P. S.A.", "&TP", "FTP".
    > I co zrobić, jeśli nazwa dokładnie pasuje, a nie pasuje (choćby
    > częściowo) adres.

    Oczywiście odrzucić. Jak ktoś płaci za dokładne sprawdzenie adresata
    przelewu - a o tym w tym wątku mówimy - to wymaga, aby sprawdzenie
    zostało wykonane dokładnie. Zresztą i tak nikt nie będzie za to płacił,
    więc przelewy chodziłyby jak dziś, tylko bez odpowiedzialności banku za
    błędy nadawcy.

    --
    MiCHA

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1