  • Data: 2004-06-20 12:24:42
    Temat: Re: cwaniactwo banku !!!!
    Od: "kaja" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie prawda.

    A jak według Ciebie wyglada prawda?

    > Banki, to sobie mogą uważać nawet, że wystawienie BTE przerywa bieg
    > przedawnienia. Niespecjalnie wiele ma to do rzeczy. A jeżeli ktoś jest w
    > takiej sytuacji, to powinien wytaczać powództwo opozycyjne i podnosić
    > przedawnienie roszczenia.

    Nie przemawia do mnie argument że "banki to sobie mogą uważać". Mają sztab
    prawników, więc wybacz, ale skoro jest to praktyka (tzn powszechnie uznaje się
    10 letni okres przedawnienia w przypadku BTE), to raczej sztab radców prawnych
    w bankach wie co robi.

    > Problem w tym, że przy nadaniu klauzuli na BTE nie mamy do czynienia ze
    > stwierdzaniem roszczenia, albowiem nie było postępowania rozpoznawczego. W
    > postępowaniu o nadanie klauzuli wykonalności badana jest jedynie poprawność
    > wystawienia BTE.

    Sąd nie kwestionuje tego co rząda bank,bo bank musi zawrzec we wniosku
    kierowanym do sądu "wzmiankę o wymagalności dochodzonego roszczenia"-cytat z
    prawa bankowego. Mamy więc i roszczenie.