  • Data: 2004-06-21 06:57:04
    Temat: Re: cwaniactwo banku !!!!
    Od: "hania" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
    > ROTFL. Jak coś takiego zobaczyłem, to już nic mnie nie zdziwi.

    > poprawność

    > roszczenia"-cytat z
    >
    > A więc sama potwierdzasz to, co napisałem. Sąd nie bada roszczenia banku, bo
    > jego kognicja nie obejmuje tego. A skoro nie bada, to trudno mówić o tym, że
    > stwierdza istnienie roszczenia. Stwierdza jedynie, że BTE jest poprawne
    > formalnie.
    > System bankowych tytułów zakłada, że bank wie co robi i daje bankowi
    > znaczące uprawnienia, ale nie należy w związku z tym uważać, że banki są
    > święte i nie robią wałów w tym zakresie.

    cieszę się że z tego calego dymu na tym formum też się czegoś nauczyłam
    lubię takie odkrywcze puenty
    rzeczywiście to logiczne - ale czy sądy tak do tego podchodzą ????

    Czy udało Ci się wygrać taką sprawę (czy stoisz może po str. banku - czyżby
    radca banku :-) ?????

    Ale patrząc na to z drugiej str. to w post. nakazowym z weksla sąd róznież nie
    bada zasadności roszczenia tylko sprawdza "ważność" (prawidłowość) weksla - i
    wydaje nakaz zapłaty który uważa sie za roszczenie stwierdzone orzezceniem
    sądowym (do którego ma zast. 10 letni okres przedwanienia)

    a merytorycznie wydaje mi sie to tym samym co piszesz przy BTE, tyle że tu sąd
    bada poprawność wystawienia weksla, nie wnika nawet czy roszczenie istnieje (z
    umowy)

    > Dla przykładu: jeśli bank wystawi 1000 BTE, na wszystkie dostanie klauzule,
    > po czym z tego 1000, to pewnie w góra 10 sprawach dopuści do przedawnienia
    > (tzn. miną 3 lata), to jeśli skieruje te 10 spraw do egzekucji, to i tak z
    > dużą dozą prawdopodobieństwa można się spodziewać, że nikt nie wytoczy
    > powództwa opozycyjnego - tym bardziej, jeśli po rozmowie z bankiem delikwent
    > dowie się, że bank - instytucja zaufania publicznego w końcu :>> - uważa, że
    > przedawnienie wynosi 10 lat.

    Czy znane są Ci sprawy w których na skutek powództwa opozycyjnego
    dłużnik "uwalił" bank w
    ?????????

    podnosząc np. przedwanienie ???????

    Pozdr., licząc na kolejną porcję praktyki sądowej w bankowości ;-)