eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiczy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
  • Data: 2005-12-11 10:35:21
    Temat: Re: czy obecny system finansowy Kanady (i Polski) jest niedorzeczny?
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jurek Wawro <j...@W...tenar.pl> wrote:
    > Sadze, że moje poprzednie wypowiedzi to wyjasnily.
    > Kreowanie pieniądza powinno być podytkowane potrzebami
    > gospodarki.

    Teges, no. A jak teraz mamy deficyt na poziomie 30 mld zlotych na rok - to
    czemu NBP nie dodrukuje kasy, tylko wypuszcza obligacje/bony, etc? Nie
    zastanawialo Cie to?
    Przeciez te pieniadze musza miec pokrycie w czyms - bo inaczej jak
    dodrukujesz (dopuscisz zeby nie bylo slowa drukujesz do bazy monetarnej)
    troche takiego pieniadza, to spadnie wartosc tego co juz jest. Money does
    not matter - przerabialismy!

    Jak sobie wyobrazasz dokapitalozwanie TPSA, zeby nie wzrosla inflacja
    Przeciez musisz pozniej zatrudnic ludzi, kupic kable, urzadzenia. Za to
    zaplacisz ta "wirtualna" gotowka./ Ci ludzie to wydadza. To Ci nic nie mowi
    o inflacji?
    Jednym slowem wielki kryzys w USA juz przerabialismy, triumf i upadek
    Keynesizmu tez.

    Teksty nie chcalo mi sie czytac, dyskusje przegladam wyrywkowo - ale to co
    tutaj piszesz to wlasnie Keynesizm. To, ze tutaj nie ma osob, ktore Ci
    wytlumacza konkretnie dlaczego to jest zle - to tylko fakt, ze im sie nie
    chce. Bo spojrzysz do byle podrecznika dobrego do ekonomii i bedziesz mial
    juz odpowiedz na to.
    I swoje pytanie zadaj moze na jakiejs ekonomicznej grupie - bo jednak Bank
    Centralny w tym wypadku nie ma nic wspolnego z tematyka tej grupy :)
    My dzialamy w skali mikro, a nie makro - a osoby, ktorym chcialoby sie
    rzeczowo akurat na ten temat dyskutowac - przebywaja na innych grupach.
    Sam bym Ci wytlumaczyl - ale niestety musialbym zaczac siegac do
    podrecznikow - bo jak tak zaczne pisac - gdzies jeszcze popelnie blad... :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl