    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: czy to jest legalne
    Date: Fri, 29 Jun 2007 09:21:01 +0000 (UTC)

    .

    > Palcisz za towar i jego cena powinna byc ostateczna. Wszystkie koszty
    > przedsiebiorcy sa wkalkulowane w cene.

    Przy płatności gotówką. Ustawa o NBP nie mówi ani słowa o tym, że karta
    płatnicza jest prawnym środkiem płatniczym w Polsce. Mówi wyłącznie o
    banknotach i monetach przez NBP emitowanych. Usługa płatności kartą jest
    taką samą usługą, jak zapakowanie towaru (może być dodatkowo płatna) lub
    torebka foliowa do zakupów (która również darmowa być nie musi). No chyba,
    że waszym zdaniem, gdyby przy wejściu wisiała nalepka z torebką foliową, to
    wtedy się torebki należą za darmo...? ;)

    Wyłóżcie mi ten tok myślenia, tylko z oparciem w przepisach prawa, z którego
    wynika, że fakt nalepienia jakiejś nalepki oznacza, że ktoś ma Wam coś
    robić za darmo. Bo ja tego nie rozumiem. Pobieranie opłąty za płatność
    kartą może być nieeleganckie, może być niefajne, może zniechęcić do sklepu,
    ale na miłość Boską - nie widzę powodu, dla którego miało by być niezgodne
    z prawem.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/