  • Data: 2007-06-29 13:30:44
    Temat: Re: czy to jest legalne
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 29 Jun 2007 10:40:55 +0200, Adam Płaszczyca napisał(a):

    > Nie. Telefon do Inspekcji Handlowej i gość ma przechlapane.

    Może mieć przechlapane co najwyżej, że pobiera pieniądze za opłatę
    kartą a nigdzie tego nie odnotowuje.
    Wydaje mi się, że Samotnik ma rację. Nie ma u nas obowiązku posiadania
    przez wszystkie sklepy terminali płatniczych. Skoro nie ma, to jest to
    usługa dodatkowa, za którą sklep/właściciel może lub nie musi, w
    jawny (opłata dodatkowa) lub niejawny (wliczone w cenę towaru) sposób
    pobierać opłatę. O wliczaniu w cenę towaru napisałem powyżej - ok
    wliczę w cenę czyli w marżę jakiś tam procent, na opłaty za kk,
    tylko co wtedy jak u mnie 1 ma 100 albo 1 na 500 płaci kk?
    Już w kilku sklepach spotakałem się z takimi odpowiedziami na pytanie
    czy można płacić kk - "Absolutnie nie chcą od nas 3% od transakcji!".
    Czyli sprzedawca przyjmując płatność tylko gotówką może mieć
    bardziej atrakcyjne ceny niż ten u którego można płacić kk, u
    którego bank odbiera sobie to, że wydał nam darmową kk. Niestety w
    przyrodzie nic nie ginie - dokładnie tak samo jak to, że nie ma nic za
    darmo.