  • Data: 2012-02-16 21:27:26
    Temat: Re: ile bylo warte X zl w roku 1984?
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote on
    2012-02-16_13:17

> [...]
    > się da zanim wejdzie ROHS i przeczekać, aż kilka wypadków
    > śmiertelnych spowoduje jej wycofanie.
    > Whiskersy (rosnące mikrometrowej grubości wąsy na powierzchni
    > lutowia prowadzą do zwarć sąsiednich ścieżek).
    > Były jakieś awarie satelitów tym spowodowane i awaryjne wyłączanie
    > jakiegoś reaktora w USA.
    > W zwykłym sprzęcie nikt tego tak dokładnie nie bada - się wyrzuca
    > psiocząc na jakość współczesnego sprzętu.
    > A zaraza cynowa występuje, gdy cyna znajdzie się w niskiej
    > temperaturze (niska oznacza poniżej +13 st.C) i skutkuje stopniową

    Ale to dotyczy czystej cyny - dopuszczalne 0.1 % Pb w lutowiu nie
    wystarcza do zahamowania ?

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Lutowanie_bezo%C5%82owi
    owe
    > http://rohs.com.pl/?tag=tin-whiskers

    I nie ma na to rady? Lakierowanie ? Pokrywanie żywicą jest w końcu
    stosowane od dawna.
    A wskazany artykuł jest raczej mocno POV - *ani jednego* argumentu
    wskazującego pozytywy tej techniki (i posrednio - dyrektywy), a w
    końcu jakieś (może kiepskie) chyba były. I żadnego odsyłacza do
    źródeł - mocno podejrzane.

    witrak()