    From: totus <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: ile w koncu tego jest
    Date: Fri, 06 Nov 2009 11:21:53 +0100

    Anatol wrote:

    > Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > W długu zagranicznym Polski zawiera się duża część długu publicznego oraz
    > dług zagraniczny banków, a dług zagraniczny banków finansuje kredyty
    > hipoteczne oraz dług przedsiebiorstw z tytułu opcji walutowych więc nie
    > można tego wszystkiego tak po prostu sumować.

    > Czyli z drugiej strony jest 271 mld wzajemnych należności. Należy dodać
    > należnosci NBP w płynnych papierach dłużnych z tytułu 79 mld USD rezerw
    > dewizowych oraz wszystkie oszczedności funduszy inw., OFE oraz gospodarstw
    > domowych.

> [...]

    Ty to masz zdrowie Anatol. Przecież widzisz, że są impregnowani na wiedzę.
    Nic tego nie zmieni. Zakładają, że dług to wymysł szatana, i że większym
    głupkiem i nieudacznikiem jest ten kto ma dług od tego kto ma oszczędności.
    Według mnie jest odwrotnie. Przekonuje mnie do tego taki eksperyment
    myślowy. Jest dwóch kolesi. Jeden nazywa się Usiack, a drugi Ki Thai. Obu
    wystarczy do życia na zamierzonym poziomie gdy będą pracowali po 6h/dzień 5
    razy w tygodniu. Usiack na tym poprzestaje ale Ki Thai pracuje 8h dziennie 6
    razy w tygodniu. Tym samym robią mu się nadwyżki. Szuka lokaty. Usiack chce
    pożyczyć na ustalony procent. Dochodzi do umowy kredytu. Ki Thai pracuje,
    Usiack wydaje. Usiack zgodnie z umową spłaca swoje kredyty wraz z odsetkami,
    w terminie, nowymi kredytami od Ki Thai. Nagle stopklatka. Umierają. Usiack
    zostawił góre regularnego kredytu, a Ki Thai wielkie konto. Usiack Jr. i Ki
    Thai Jr. prowadzą dalej ta działalność. Gdybym ja miał wybierać to wybieram
    życie Usiack'a. A ty? Według mnie większym głupkiem jest Ki Thai. No ale
    każdy ma swoje kryteria.