  • Data: 2009-07-02 22:26:22
    Temat: Re: inflacja
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2_._p_l> szukaj wiadomości tego autora

    Baloo napisał:

    > A w którym momencie mówiliśmy coś o wolnym rynku?

    Ja w poprzednich postach.

    > Zapytałeś, czy możliwy jest spadek cen, deflacja i brak opłacalności
    > produkcji. Odpowiedziałem. Zapytałeś czy gdzieś tak jest. Odpowiedziałem.
    > Nie wiem skąd wziął Ci się teraz argument o wolnym rynku, bo nie to było
    > przedmiotem dyskusji.

    Jest w poprzednich postach (masz kłopoty z rozumieniem tego co czytasz).
    Zdrowa sytuacja to solidny pieniądz i wolny rynek. Jak czegoś brakuje to
    system nie działa.

    > Zabiera się proporcjonalnie do zarobków, więc nie ma to żadnego znaczenia
    > dla spadku czy wzrostu konsumpcji.

    ROTFL. Zabieranie nie ma związku z wydawaniem.

    > Poza tym jak sobie wyobrażasz utrzymanie państwa bez podatków?

    Co to jest "państwo"? Ministerstwo rolnictwa? Ministerstwo edukacji?
    Ministerstwo głupich kroków?

    > I co to u licha ma wspólnego z wolnym rynkiem?
    > Mieszasz zupełnie niepowiązane ze sobą sprawy.

    Powiązane, powiązane.

    > To gdzie Ty mieszkasz, że musisz płacić 70% haraczu? Ja płacę wszystkiego
    > niecałe 50%.

    Tak? Naucz się liczyć.

    > No to widać mało jeszcze słyszałeś. Albo kiepską masz wyobraźnię.

    Albo ty za dużą.

    > Nie bardzo rozumiem. Czy dla Ciebie konieczność płacenia podatków =
    > socjalizm?
    > Dość oryginalne założenie.

    No jak nie rozumiesz najprostszych spraw to po co się udzielasz? Bez
    socjalizmu podatki są _prawie_ niepotrzebne, tylko kilka procent może na
    wojsko, policę.

    > Jakiego więc towaru niedosyt odczuwasz na rynku?

    Tanich. Litr benzyny powninien kosztować pewnie ze 2 zł, gdyby nie haracz.
    Butelka wódki pewnie też ze 2 zł, paczka papierosów 1zł, tylko
    socjalistyczne państwo na wszystko kładzie swoją łapę.

    > Nikt nie zabiera ludziom_większości_pieniędzy. To raz.

    Oczywiście, ze zabiera.

    > A dwa - podatki są niezbędne, aby państwo, społeczeństwo mogło normalnie
    > funkcjonować.

    Ty zwyczajny komuch/socjalista jesteś i tyle.

    > Jedyne z czym mógłbym się zgodzić to fakt, że nie zawsze są one
    > rozdzielane w sposób prawidłowy i przemyślany. Ale to nie oznacza, że same
    > w sobie są złe.

    Każdy podatek jest zły.