  • Data: 2009-10-20 19:35:13
    Temat: Re: jak działają KK?
    Od: Michal <m...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

    Feromon pisze:

    > Użytkownik "Michal" <m...@n...org> napisał w wiadomości

    > Ja nic o debetowych vs wogóle!
    > Ja chciałem poznać mechanizm od drugiej strony.
    > Widzę, że nie tylko bank zarabia, bo i też firmy serwisujące terminale,
    > jak i firmy telekomunikacyjne - a banki jakieś ułamki procenta.
    > W mojej firmie są tysiące połączeń miesięcznie razy 1 impuls. Rocznie
    > niezła kasa...

    No bank zarabia na opłacie, zarabia na przeliczeniach kursowych (poza
    Polbankiem wszystkie stosują kursy po jakich sprzedają waluty u siebie).
    U ludzi wykręcających spory obrót to są konkretne pieniądze. A wydanie
    karty to tak naprawdę kilka dodatkowych rekordów w bazie, która już jest
    no i kawałek plastiku.

    A jak pisałem- statystyki są nieubłagane i wiekszośc ludzi mimo
    szczerych chęci NIE SPŁACA całośći no i bank zarabia na najdroższym
    możliwym prawnie kredycie. A nie spłacać jest wbrew pozorom bardzo
    łatwo, bo jak cżłowiek sobie pomyśli, że "zapłacę za to dopieeeero za
    xxx dni to można kupić... " i tak ciągle kupuje aż kasy na spłatę brakuje.

    > A te 2% w sklepie komputerowym są sformułowane jako nieudzielenie
    > rabatu za transakcję gotówką :))

    Sprawa prosta, takie sklepy się olewa, jest ich już coraz mniej.

    > Dla klienta wygoda lub pułapka. Dla banku mniejszy lub większy zysk.
    > Dla malych sklepików przymus.

    Dlaczego ciągle uważacie, że przymus?

    --
    Michał